• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Teruggaan naar het blad waar ik was voordat ik naar ander blad was gegaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Manke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Gezien het aantal reacties op mijn vorige vraag, :( zal ik de vraag eens anders stellen. Misschien was ik te onduidelijk.

Het gaat hierom:

Ik heb een Excel bestand en die bestaat uit zo’n 100 (!) bladen. De meeste bladen zijn invulbladen, maar een aantal zijn bladen waarop opmerkingen geplaatst kunnen worden. Het komt dus voor dat ik op blad 43 bezig ben, tegen een opmerking/vraag aanloop en die direct wil plaatsen op blad1.

Het probleem om in 1 keer naar blad 1 te gaan heb ik getackeld door een macro te maken gekoppeld aan een sneltoets; bijvoorbeeld door de combinatie <CTRL>+K aan te klikken vlieg je vliegensvlug naar blad1. Daar kan ik dan mn opmerking kwijt.

Maar na het plaatsen van mijn opmerking wil ik weer vliegensvlug terug naar het blad waarop ik bezig was. En voor deze laatste Aktie zoek ik een macro of misschien wel een VBA code. Door een druk op de toets of door gebruik van een sneltoets, wil ik automatisch (dus zonder ingeven van blad naam of zo- programma moet het echt zelf onthouden) teruggaan naar het blad waar ik was voordat ik naar Blad1 was gegaan.

In mijn bestand heb ik de tabbladen (om mij bekende reden) onzichtbaar gemaakt.

Wie kan me helpen?

Manke

Laatst bewerkt:
Manke,

Is dit: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=423960 niet precies dezelfde vraag? Het is zinloos om een nieuwe thread te starten terwijl je er nog één hebt staan. En als je dat al doet omdat je denkt dat je dan mooi bovenaan blijft staan in het overzicht, sluit dan op z'n minst de vorige af of verwijder hem. Wat jij nu doet, kan als opdringerig en ongewenst worden opgevat en helpt m.i. zeker niet om je vraag sneller beantwoord te krijgen.

:(

Excuses DCWDPT.

Je hebt gelijk, dit was niet netjes.

Heb het overigens niet bewust gedaan om weer "boven in het rijtje"te komen.
Ik wilde graag even een en ander verduidelijken.
Achteraf zeg ik "had dan gewoon je oude vraag even aangepast".. :o
Maar goed, dat is achteraf.

Dus eh, heb de vorige afgesloten hoor!

Groet,
Manke

Probeer onderstaande eens

Mvg

Rudi

Bijlagen

of

in macromodule 1
Code:
Sub naarblad1()
  Sheets(1).Activate
End Sub
Code:
Sub naaroudblad()
  Sheets(Mid(ThisWorkbook.Names("tst"), 2)).Activate
End Sub
in module Thisworkbook
Code:
Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)
  ThisWorkbook.Names.Add "tst", "=" & Sh.Name
End Sub

Thanks!!

Beste Warm Bakkertje en snb!!

Hartelijk dank voor jullie meedenken.
Ik ben ermee aan de slag gegaan en het is gelukt!!
Ben er blij mee.:thumb:

Nogmaals bedankt he.
Manke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan