Terughalen van gewist word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marieke de Beer

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Berichten
7
Allereerst zal ik beginnen met te vertellen dat ik niet veel van computers afweet, vandaar misschien dat het onderstaande mij kon overkomen.

Ik deel een computer met iemand waarop we twee inlognamen hadden staan. Ik heb al mijn word documenten opgeslagen op mijn naam.
Vanmorgen hebben we besloten dat het handiger was om maar een inlognaam te hebben en dus hebben we mijn naam gewist. Toen de computer vroeg of alles bewaard moest blijven hebben we op 'ja' geklikt.

Nu is het word bestand van een zeer belangrijk essay dus gewist! Ik heb het proberen terug te halen met 'irecover', maar volgens mij krijgen word documenten een andere titel want ik kan hem er niet tussen vinden..... Misschien is deze site niet bedoeld voor dit soort vragen, maar ik ben tamelijk hopeloos en niemand in mijn omgeving kan me er mee helpen.
Hoop dat iemand anders dat wel kan? Marieke.
 
Is het misschien mogelijk de oude situatie te herstellen. D.w.z. weer 2 inlognamen. De kans is groot, dat je bestanden dan weer toegankelijk zijn en dat je dan dat bestand naar een CD kan branden of zo, voordat je weer naar 1 naam gaat.
Joop
 
In ieder geval bedankt voor de tip jepewe! Ik zal moeten wachten tot m'n huisgenoot thuis is, want die weet hoe ik weer een nieuwe inlognaam kan aanmaken en dan zullen we dat proberen.
Marieke.
 
PS.
Als je met XP werkt en je hebt systeemherstel geactiveerd, is het altijd mogelijk terug te gaan naar voor het tijdstip dat je de inlognaam veranderde.
Joop
 
Start/programma's/accessoires/system tools(ik heb eng.versie...)/system restore
Als je daar bent aangeland,en je snapt het niet,hoor ik het wel ok?

(Ps,daarom vroeg ik of je Xp had :) )
 
Start->Configuratiescherm->Systeem
Kies dan de eerste tab Systeemherstel en de rest wijst zich vanzelf.
Joop
 
Ik heb allebei de opties uitgeprobeerd: opnieuw dezelfde account aanmaken--> had geen effect. En daarna heb ik dat systeemherstel gedaan naar een tijdstip voordat de ene account werd gewist. Het heeft niets geholpen. Ik kan het bestand gewoon niet in. En snap er niets meer van. Het leek heel logisch nl. om terug te gaan naar een tijdstip van voor de wijzigingen...
Marieke.
 
Alles valt terug te halen,ik heb van de week alle data nog teruggehaald op een schijf die ik had geformatteerd,en xp erover gezet.
Ligt er maar aan HOE belangrijk vind jij die data die je kwijt bent?????
 
Ik vind de data heel belangrijk, anders was ik allang overnieuw begonnen met het schrijven van de essay. Ik ben er de afgelopen twee weken mee bezig geweest. Ik denk wel dat als ik het nu opnieuw zou maken dat ik er dan minder lang over zou doen... maar het is gewoon rot om alles weer opnieuw op te zoeken en goed te formuleren.
Dus eigenlijk zou ik me er nog niet bij neer willen leggen.
Misschien moet ik gewoon wachten tot ik er morgen eens door iemand naar laat kijken die net iets meer weet dan ik.
Wat is jouw/jullie mening over die programma's die op je harde schrijf zoeken naar gewiste gegevens?
Als je nog ineens een enorme ingeving zou krijgen waarmee het misschien wel lukt dan hoor ik het graag!
Tot zover in ieder geval beiden bedankt!
Marieke.
 
Geplaatst door Marieke de Beer
Ik heb allebei de opties uitgeprobeerd: opnieuw dezelfde account aanmaken--> had geen effect. En daarna heb ik dat systeemherstel gedaan naar een tijdstip voordat de ene account werd gewist.
Opnieuw dezelfde account aanmaken kan niet. Je hebt een nieuwe account onder dezelfde naam en wellicht zelfs met het zelfde wachtwoord aangemaakt, maar op een andere datum dan de originele account. Voor het OS ben je een ander en dus kun je niet in de bestanden van de vorige gebruiker onder toevallig dezelfde naam.
Zo slecht is Windows nu ook weer niet dat je de beveiliging op deze manier zou kunnen omzeilen.

Ik kan het bestand gewoon niet in.

Heb je het bestand wel gevonden? Nu pas, of voor systeemherstel?
Omdat systeemherstel een nieuwe gebruiker onder een te herstellen naam vond heeft systeemherstel de oude gebruiker niet hersteld.
Misschien kun je het bestand toch openen onder de nieuwe account, maar onder XP heb ik dat nog niet bij de hand gehad. Kopieer het bestand via DOS-mode (ga naar DOS, opdracht copy c:\map\bestandsnaam a: ). Open het nu vanaf de diskette. Niet in gaan werken als dat lukt, maar eerst opslaan als... op C: onder jouw account.

En als dat niet werkt hoop ik dat Leo je kan helpen.
 
Uiteindelijk is het probleem niet opgelost. Ik ben bij een helpdesk geweest van de universiteit en daar hebben ze gezocht met zo'n zoekprogramma. Het bestand was echt weg.
Wel gaven ze wat adviezen om het de volgende keer te voorkomen. Bijvoorbeeld het opdelen van de harde schijf in 2en. Een waarop windows draait, en een waarop je bestanden komen te staan. Doordat ik de computer verschillende keren heb aangezet nadat ik het bestand had verloren is het bestand mogelijk ook daardoor gewist.
Ben weer opnieuw begonnen, dat is wel balen. Maar inmiddels ben ik alweer een aardig eindje op weg. Sla alles nu natuurlijk dubbel op!
Wil wel even iedereen bedanken van deze site die me heeft proberen te helpen!
Groeten van Marieke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan