Terugkeer afspraak maken in acces.

Status
Niet open voor verdere reacties.

inferno28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Goedemorgen,

Ik wil graag in onze planning een terugkeer afspraak maken in acces en heb geen idee waar ik moet beginnen.
Ik heb in mijn form een start datum en een eind datum + de dagen die ik via een selectieknop kan kiezen dus maandag t/m vrijdag. Ik heb voor de dagen een keuzelijst die de waarde heeft van weken dus 1 t/m 53.

Bedoeling is dat ik aan de hand van het aantal weken + keuze van de dag een terugkeer gebeurtenis moet plaats vinden.

Iemand die mij hiermee op weg kan helpen?

Hoor graag van jullie.

Laatst bewerkt:
Als je in Access 2007/2010 werkt, is het toch veel makkelijker om gelijk via de DatePicker een datum te selecteren? Ik heb ook geen idee waarom je voor de weken een keuzelijst maakt; je kunt net zo makkelijk een tekstveld gebruiken waar iemand een of twee cijfers intypt. Nu moet je
1 - de keuzelijst selecteren
2 - de keuzelijst openklappen
3 - een getal opzoeken door een eind te scrollen of een cijfer in te typen
4 - op dat getal te klikken.

Met een tekstvak:
1 - tekstvak selecteren
2 - een cijfer in te typen (of twee)

Wat denk je dat voor een gebruiker handiger is?

Hoi OctaFish,
Bedankt voor je reactie.

De datum velden zijn van tevoren al ingevuld met de dag van vandaag en de einddatum de vrijdag. Gezien het feit wij veel met weekplanningen werken.
Voor de keuzelijst is en kan inderdaad anders. Punt is wel dat de keuze van de week het terugkeer patroon is bijv: de planning van deze week is 7-5-2012 t/m 11-5-2012. Als ik op een opdracht zit voor langere tijd bijv voor 3 weken hoef ik alleen de einddatum aan te passen de keuzelijst op 3 weken te plaatsen de dagen te selecteren en dan de afspraak weg schrijven in een tabel.

En vooral op dat laatste zit ik nu mee.

Snap prima dat sommige zaken makkelijker kunnen maar in die fase zit ik nog niet het gaat mij nu puur om de basis om ergens te kunnen beginnen.

Het feit dat dingen makkelijker kunnen, maar dat je nu nog niet in die fase zit, geeft eigenlijk aan dat je verkeerd bent begonnen :) En dat je juist nu nog de gelegenheid hebt om e.e.a. recht te breien.... Voordat je iets hebt gemaakt wat later veel moeilijker is aan te passen. Dus ik zou zeker overwegen of je niet eerst nog eens goed naar het ontwerp moet kijken voordat je verder bouwt. Zie het als een flatgebouw; als daar de fundamenten niet goed zijn kun je wel doorbouwen onder het motto: het moet af, maar dan kom je later echt in de problemen als je het fundament alsnog moet aanpassen. Beter dus om fouten te herstellen zodra je ze tegenkomt :)
Maar dit snap ik toch niet:
Punt is wel dat de keuze van de week het terugkeer patroon is
En je voorbeeldje maakt dat ook niet duidelijk. Je hebt een planning voor de week 7-5-2012 t/m 11-5-2012. Daarvan wil je de einddatum verplaatsen, want er komt 3 weken bij. Lijkt mij niet zo moeilijk, kwestie van een nieuwe datum invullen En dan? Wat moet er dan gebeuren? Waar heb je dan nog een keuzelijst met weken voor nodig?

Ik ga niet in discussie of het fundamenteel wel of niet correct gebouwd is. Ik zit met een bestaand erfenis waarin een stukje functie moet worden toegevoegd . En buiten dat zijn er ook teveel meningsverschillen op iets wat misschien beter kan, terugkomend op mijn vraag is niks meer of meer minder dan een simpel agenda item waarbij je terugkeer patroon selecteert op basis van weken en de dag van de herhaal afspraak. En dat laatste stukje gaat het nou juist om. Je punt is absoluut duidelijk maar ik wil er niet teveel tijd in verdoen.

Maar je legt nog steeds niet uit wat je wilt doen met dat terugkeerpatroon... Want je hebt het alleen maar over een terugkeerafspraak. En die schijn je al te maken door een waarde uit je keuzelijst op te tellen bij de oorspronkelijke afspraakdatum. Wat dat met een terugkeerpatroon te maken heeft? Geen idee...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan