• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Terugkerend hoofding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

redrevenge

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Hey iedereen,

Ik ben op zoek hoe je de hoofding (Bij mij is het een logo in jpeg formaat) kunt laten terug keren op elk nieuw blad. Het zou namelijk elke nieuwe pagina terug van boven moeten staan zonder ik het elke keer moet beginnen er op te plakken. Als je dus de excel afdrukt dat het logo elke keer van boven aan de pagina staat.

Alvast bedankt voor de hulp. :thumb:

Als je één pagina hebt met het logo dan kan je die pagina kopieren en nieuwe pagina's maken met het logo erop.
Klik onderaan rechts op het blad waarop het logo staat en dan kopieren nemen.
Je kan dan ook zo de naam van het blad wijzigen.

Klik bij invoegen op hoofd- resp voettekst. De eens ingegeven header wordt daarna op iedere pagina afgedrukt. Wil je op verschillende pagina's verschillende headers dan zijn daar ook mogelijkheden voor. Probeer eens wat meer met de bij excel geleverde help te doen. Het is werkelijk de moeite waard.
Joop

@Jean42, het gaat (volgens mij) om het afdrukken van een sheet. Niet het aanmaken van nieuwe sheets in een workbook...

Redrevenge, Dit doe je door op (bijvoorbeeld) regel 1 je logo te plakken en vervolgens die regel zo 'hoog' te maken als de hoogte van het logo. Daarna ga je naar File (bestand), Page Setup... (pagina opmaak...). In het verschenen venster kies je voor het tabje Sheet (werkblad?) en dan voor de optie 'rows to repeat at top' (nederlandse benaming weet ik ff niet). Klik hier het speciale 'verwijs knopje' aan en vervolgens selecteer je regel 1 van je sheet (daar waar je logo in staat). Klik op OK om het kleine venster te sluiten en vervolgens op OK om het venster pagina opmaak te sluiten. Als je nu gaat afdrukken zal je zien dat je logo boven iedere pagina verschijnt.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan