Terugkerende spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudeater

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Ik heb sinds een paar weken last van spyware die ik niet van mijn computer krijg. Ik heb met het programma malwarebytes deze spyware steeds wel gevonden en verwijderd, maar ze keren steeds terug. Hieronder een logfile van malwarebytes:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.44
Database versie: 3695
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 7.0.5730.13

6-2-2010 13:28:01
mbam-log-2010-02-06 (13-28-01).txt

Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|E:\|)
Objecten gescand: 191529
Verstreken tijd: 1 hour(s), 9 minute(s), 45 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 1
Registerwaarden geïnfecteerd: 1
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 1

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\regedit.Exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\taskmgr.exe\debugger (Security.Hijack) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:
C:\Documents and Settings\User1\Application Data\avdrn.dat (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.

De twee onderstreepte bestanden vind ik met iedere scan weer opnieuw (die 3e infectie lijkt voorgoed verdwenen te zijn). Hoe verwijder ik deze definitief van mijn computer? Ik ben niet heel handig met computers dus zorg dat uitleg te begrijpen is voor een leek. Graag jullie hulp!

C.

Start op in Veilige Modus en zet je systeem herstel uit.
Ga vervolgens scannen en laat de infecties verwijderen. Start opnieuw op en zet je systeem herstel weer aan.
Nu moet het goed gaan tenzij je telkens een site bezoekt waar jij deze infectie oploopt.

Graag gedaan en mooi dat het opgelost is :thumb:

Pas je de status van je vraag even aan naar opgelost rechts onderaan deze pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan