BroodjeThijs
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 mrt 2015
Ik bouw aan een naslagwerk van chemische stoffen, oplossingen, enz., en het bereiden daarvan. Die wil ik op verschillende keren terug laten komen. Eerst bijvoorbeeld alles alfabetisch. Vervolgens wil ik ook op categorie. Bijvoorbeeld onder het kopje buffers wil ik alle buffers terug laten komen; onder zuren wil ik alle zuren terug laten komen, ook de zure buffers. Zo heb ik dus recepten die 2, 3 of meer keer terugkomen. Als dit compleet is zullen er denk ik rond de 100 verschillende recepten in staan, en als ik dan een kleine wijziging wil doen, is het niet handig om alles handmatig langs te lopen. Ook i.v.m. dit vergeten na te lopen, dingen over het hoofd zien, enz. gaan er fouten in komen.
Het liefst wil ik dat, als ik deze recepten wijzig, dat deze dan op alle locaties automatisch bijwerken, misschien met een druk op een knop indien nodig. Nu kan ik dat doen door handmatig allemaal bouwstenen toe te gaan voegen. Dit doe ik liever niet zo. Ten eerste is het een rotwerk om dat allemaal te gaan doen, ten tweede zie ik deze bouwstenen liever niet terug in andere documenten waar deze nergens op slaan vanwege overzicht, ten derde ben ik bang bij een upgrade naar een nieuwe versie al deze bouwstenen te verliezen.
Heeft iemand een idee om dit aan te pakken? Of kan ik beter een ander programma dan word gebruiken?
Alvast bedankt!
Het liefst wil ik dat, als ik deze recepten wijzig, dat deze dan op alle locaties automatisch bijwerken, misschien met een druk op een knop indien nodig. Nu kan ik dat doen door handmatig allemaal bouwstenen toe te gaan voegen. Dit doe ik liever niet zo. Ten eerste is het een rotwerk om dat allemaal te gaan doen, ten tweede zie ik deze bouwstenen liever niet terug in andere documenten waar deze nergens op slaan vanwege overzicht, ten derde ben ik bang bij een upgrade naar een nieuwe versie al deze bouwstenen te verliezen.
Heeft iemand een idee om dit aan te pakken? Of kan ik beter een ander programma dan word gebruiken?
Alvast bedankt!