• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

terugkerende waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

aks1969nl

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Bekijk bijlage HelpMij_01.xlsxBekijk bijlage HelpMij_01.xlsx

Hallo allemaal, ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is.

voor een schema is het nodig dat elke vrijdag een terugkerende waarde voorkomt.
Voor de eerste vrijdag van de maand: Vrij 01
Voor de tweede vrijdag van de maand: Vrij 02
Voor de derde vrijdag van de maand: Vrij 03
Voor de vierde vrijdag van de maand: Vrij 01
etc

Nu heb ik mij gek gezocht naar formules die dit voor mij berekenen en invullen maar ik kom er niet uit.
In de bijlage een deel van het schema met daarin een kleine uitleg.

Wie kan mij helpen?

Vriendelijk groetend
Aks1969nl

Laatst bewerkt:
Code:
=TEKST(C7;"ddd")&" "&ALS(WEEKNUMMER(C7)<10;"0"&WEEKNUMMER(C7);WEEKNUMMER(C7))

ik zat niet op te letten ik heb met week nummers maar jij bedoeld 1 en 2e en 3e vrijdag van de maand

Laatst bewerkt:
Onderstaande formule nummert de vrijdagen volgens de gewenste code: vrij 01, vrij 02, vrij 03 en dan weer vrij 01. Op andere dagen laat hij de cellen leeg

=ALS(B4=6;"Vrij"&" 0"&ALS(REST(AANTAL.ALS($B$4:B4;B4);3)=0;3;REST(AANTAL.ALS($B$4:B4;B4);3));"")

Onderstaande formule vult naast de vrijdagen ook de overige cellen met Ma-Wo, Di-Do of Vrij

=ALS(B4=6;"Vrij"&" 0"&ALS(REST(AANTAL.ALS($B$4:B4;B4);3)=0;3;REST(AANTAL.ALS($B$4:B4;B4);3));ALS(OF(B4=3;B4=5);"Di-Do";ALS(OF(B4=2;B4=4);"Ma-Wo";"Vrij")))

Laatst bewerkt:
Geweldig! het werkt! Dit is precies wat ik wilde.

Hier had ik nooit opgekomen
Ik snap de formule nog niet helemaal, daar ga ik nog even op studeren maar het werkt fantastisch.
Ook de aanvulling dat de rest van de waarden "Ma-Wo" en "Di-Do", hartelijk bedankt.

Vriendelijk groetend,
Aks1969nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan