• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Terugkomende waarde tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

job123

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2016
Berichten
6
Hallo,

Voor me heb ik bedrijven die van 2009 tot en met 2016 wat gekocht hebben. Per jaar staan de bedrijven van links naar rechts. Nou wil ik dus opzoeken hoe vaak een bedrijf vaker dan 4 keer is teruggekomen en in welk jaar/datum dat was. Ik hoef niet alle bedrijven te zien alleen de bedrijven die dus vaker terugkomen. Hoe kan ik dit snel tegelijk doen?
 
Job,

om te beginnen zou je eens een voorbeeldbestand (excel!) kunnen posten.
 
hier een klein hulpbestandje zo ziet mijn bestand er ongeveer uit dan wel iets groter
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 36
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Hierbij een oplossing. Als een bedrijf meerdere keren per jaar terug komt (zie 2016) dan wordt de naam van het bedrijf weergeven. NAdeel vind ik dat als een bedrijf, als die eenmaal meer dan 4 keer per jaar voorkomt, meermaals getoond wordt.

Waarom werk je voor ieder jaar met een aparte tabel naast elkaar?
Wellicht 1 tabel handiger met alle data? Op die manier kan je ook draaitabellen etc gemakkelijker maken.
(En hoef je dus ook geen gebruik te maken van deze formule maar grafieken e.d.)

Picture de situatie dat je in 2030 bent beland.
 
Bedankt alleen helaas kan ik hier niet zien welk jaar het is en ik moet het van alle jaren tegelijk kunnen doen. Ik werk in een bestand met elk jaar 5000 bedrijven en allerlei verschillende namen ik moet het dus zo kort mogelijk houden. Wat betreft de tabel. Dit is makkelijker als je uiteindelijk wil sorteren per maand van een jaar of met het maken van grafieken.

Toch bedankt voor de moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan