Hallo Oosterling,
Als ik jouw vraag goed begrijp wil je het volgende wete: Ik heb een cel, daarvan is aangegeven via celeigenschappen dat er terugloop mogelijk is. Vervolgens heb jij tekst in die cel gezet en nu wil je weten of de lengte van de tekst er toe geleid heeft dat er op het scherm tenminste 2 regels te zien zijn, dus dat er werkelijk sprake is van het gebruik van terugloop. De gegeven oplossingen geven alleen weer of de cel de eigenschap terugloop ook werkelijk heeft, maar niet of de tekst er op het scherm toe heeft geleid dat er meer dan één regel in de cel wordt getoond. Ik verwacht ook niet dat er een eigenschap in VBA is die je dat kan geven. Je moet je namelijk realiseren dat datgene wat je op het scherm ziet een op dat moment gerealiseerde presentatie is van wat er in de cellen van excel staat. Daarbij vinden via de opmaakopties een aantal conversies plaats die mede te maken hebben met het medium waarop gepresenteerd wordt.
Ik verwacht dat als je concreet een antwoord op jouw vraag wilt, je eerst je vraag nader dient te preciseren (bijv tot is de tekstlengte in de cel langer dan de voor de cel opgegeven breedte). Vooralsnog lijkt mij deze vraag alleen op te lossen als je de lengte van de tekst in een maat kunt gieten, die vergelijkbaar is met de maataanduiding van de cel (punten?) en dan daaruit je conclusie trekken. Een andere oplossing zou mogelijk kunnen zijn om te bepalen welke hoogte een cel heeft, maar dan moet je er wel weer zeker van zijn dat de hoogte ook automatisch met de inhoud mee gaat.
Zo schrijvend lijkt mij de laatste optie nog de meeste kans van slagen te hebben, althans als je niet met opmaak in je blad verschillende rijhoogtes hebt ingesteld.