• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

terugloop i.c.m. cellen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

phgerritsen

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Ik heb een aantal cellen samengevoegd (horizontaal) met de eigenschap Terugloop.
Wanneer ik de cel vul met tekst die meedere regels beslaat, wordt de rijhoogte niet automatisch aangepast.

Heeft iemand een macro of functie beschikbaar die mij van dit probleem verlost.

vriendelijke groeten,
Peter Gerritsen

kan je

1. de rijen selecteren
2. dubbelklikken op een scheiding tussen 2 rijen (dus tussen de getallen van de rijen in)

Wigi

Dat is 't em juist.
Wanneer ik cellen met terugloop definieer, werkt jouw oplossing.
Wanneer ik in dit geval de tekst gevuld heb en handmatig de rijhoogte verhoog en daarna dubbelklik tussen de regelnummers, wordt de rijhoogte weer standaard (de hoogte die bij het gebruikte lettertype (Arial 8) behoort.

vriendelijke groet,
Peter

Als ik Terugloop inschakel voor een cel, en daar veel tekst type en op Enter druk, dan past Excel de rijhoogte ineens aan. Dat is dus niet het geval bij jou?

Probeer ook de andere eigenschappen uit bij Celeigenschappen.

Voeg geen cellen samen, leidt enkel tot problemen...

Bedankt voor de moeite.
Ik zal een andere opzet gaan kiezen.

vriendelijke groet,
Peter Gerritsen

Bedankt voor de moeite.
Ik zal een andere opzet gaan kiezen.

vriendelijke groet,
Peter Gerritsen

Hang anders (een klein stukje uit) het bestand bij op het forum. Verander de gegevens als ze belangrijk zijn. Zip ook het bestand.

Wigi

Het betreft een rapportage in Excel over meerdere pagina's met verschillende gegevens. Zo zijn er teksten maar ook datums die een vaste positie in de rapportage hebben. Daarom is een regel in vele cellen verdeeld. Hierdoor moet ik voor teksten (zie bijgevoegd voorbeeld) cellen samenvoegen met terugloop.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

met vriendelijke groet,
Peter Gerritsen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan