• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Terugloop in gegroepeerde kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

sasjaB

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Hallo,

weet iemand of het mogelijk is om terugloop te gebruiken in een gegroepeerde kolom en dan als die kolom verborgen is weer gewoon een normale regelgrootte te krijgen?
Ik heb een voorbeeld toegevoegd (hoop ik :p).

Mijn probleem is dat ik graag een prettig leesbare omschrijving van een project wil invoegen (met terugloop dus) zonder dat mijn tabel als ik de omschrijving weer 'inklap' mega groot blijft.

Is er een manier om dit probleem te vermijden?

Bijlagen

Is er een manier om dit probleem te vermijden?

Ik heb iets in elkaar dat kolom B verbergt en rij 2 sluit , ik heb het nu zo gedaan dat je moet dubbelklikken in kolom A range maakt niet uit , ook terug dubbelklikken in kolom A om alles open te hebben . Is dit naar wens dan kan je dat via een commandbutton ook aansturen .Ik laat de cursor in cel G1 komen . Je kan de code bekijken door op Alt + F11 te drukken en p.s ik ben ook nog een kluns:D > 6 maand geleden kende ik enkel excel van + en - nu gaat het al stukken verder:)

Bijlagen

Is dit naar wens dan kan je dat via een commandbutton ook aansturen . p.s ik ben ook nog een kluns:D > 6 maand geleden kende ik enkel excel van + en - nu gaat het al stukken verder:)

Gaat inderdaad al stukken verder bij jou :) Ik heb geen idee wat een commandbutton is.
Bedankt voor het voorbeeld, ik ga proberen te begrijpen wat je precies gedaan hebt :P

Gaat inderdaad al stukken verder bij jou :) Ik heb geen idee wat een commandbutton is.
Bedankt voor het voorbeeld, ik ga proberen te begrijpen wat je precies gedaan hebt :P

sasjaB druk op Alt F11 en kijk daar naar de vba code :), je kan nu de 2 bestandje vergelijken . Heb nu de besturing gedaan met een knopje ( commandbutton )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
sasjaB druk op Alt F11 en kijk daar naar de vba code :), je kan nu de 2 bestandje vergelijken . Heb nu de besturing gedaan met een knopje ( commandbutton )

Hoi Daniël,

Ik geloof dat ik snap wat je gedaan hebt, maar volgens mij zou het mijn probleem niet helemaal oplossen want iedere rij staat voor een apart project, en ieder project zou een omschrijving moeten krijgen. Ik kan moeilijk al mn rijen verbergen.

Als ik op de een of andere manier excel zover kon krijgen dat terugloop uit staat als de kolom verborgen is en aanstaat als de kolom wel zichtbaar is, dan was het hele probleem opgelost. Maar volgens mij is dat heel moeilijk (of onmogelijk...)

Misschien moet ik naar een andere oplossing kijken. Een soort verwijzing naar een omschrijving ofzo, maar ik wil mijn collega's niet vragen om omschrijvingen te maken in word ofzo en dan met hyperlinks te gaan werken. Opmerkingen werken ook niet echt prettig, bovendien wil ik wel de optie hebben om de omschrijving mee uit te printen, maar ik wil ook gewoon zonder eerst de lijst te hoeven bewerken een overzicht met basisinformatie kunnen uitprinten zonder dat daar alle details bij staan. Moeilijk!

Bedankt voor je hulp in ieder geval. Heb wel weer wat geleerd.

Als er geen nieuwe oplossingen op het forum gemeld worden kijk ik deze avond of er geen mogenlijkheid bestaat om via vba de rijafstand aan te passen ( auto terugloop ) .

Als er geen nieuwe oplossingen op het forum gemeld worden kijk ik deze avond of er geen mogenlijkheid bestaat om via vba de rijafstand aan te passen ( auto terugloop ) .

Dank je, ik heb al een beetje zitten zoeken naar regelafstand aanpassen met vba, maar ik kom er niet uit. :confused:

Dank je, ik heb al een beetje zitten zoeken naar regelafstand aanpassen met vba, maar ik kom er niet uit. :confused:

Na een paar kilometers heb ik volgende bedacht zie voorbeeldje , ik heb met de terugloop zitten spelen ( openen / sluiten ) nadien kan je via de filter het gewenste bekomen .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik heb met de terugloop zitten spelen ( openen / sluiten ) nadien kan je via de filter het gewenste bekomen .

Dank je! ik denk dat ik hier zeker iets mee kan. Ik ga er vanavond wat mee verder puzzelen. Hardstikke bedankt :thumb:

Nou nog even proberen na te maken :o

Dank je! ik denk dat ik hier zeker iets mee kan. Ik ga er vanavond wat mee verder puzzelen. Hardstikke bedankt :thumb:

Nou nog even proberen na te maken :o

Dat kan in een paar muisklikken :)
Zorg er wel voor dat je een kopie van je bestandje hebt indien het zou mislopen .
bekijk het bestandje met screenshots;)

Bijlagen

sasjaB , Om U nog beter te dienen , ik heb de vraag/wens van jou omgezet naar het Engels WordWrap en heb ergens een macrootje gevonden en aangepast .
Nu kan je in de cel / kolom waar een terugloop tekst staat deze selecteren en op het bijhorende knopje klikken , je kan meerdere cellen selecteren of als er 1 cel open is een tweede enz. met hetzelfde knopje kan je de geselecteerde cellen terug dicht krijgen en visa versa .
P.S. Het heeft me ook op ideeën gebracht om in een van mijn sheets te verwerken > vandaar mijn inzet

Bijlagen

P.S. Het heeft me ook op ideeën gebracht om in een van mijn sheets te verwerken > vandaar mijn inzet

Gelukkig maar, ik begon me al schuldig te voelen... Volgens mij is die laatste optie een perfecte oplossing voor mij, dus ik ga kijken of ik in mijn originele bestand kan zetten, met behulp van de uitleg bij de vorige optie moet het wel lukken denk ik. :D

Hardstikke bedankt voor alle hulp.

SasjaB , Graag gedaan , ikzelf ben hier op het forum ook steeds goed geholpen :thumb:bij problemen waar ik niet uitkwam . Indien er iets niet lukt horen " lezen " we het wel.
Suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan