• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Terugloop tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Jaja,

Ben ik weer.

Het personeelsformulier heeft de afgelopen dagen dankzij jullie al aardig vorm gekregen. :thumb::thumb:

Zelfs met het samenvoegen van cellen lukt het goed. Eerst met niet-samengevoegde cellen de matrixformules invullen en daarna samenvoegen. Gaat perfect. :thumb:

Waar ik nu alleen mee zit, is het volgende:

Op het blad Opmerkingen hebben de cellen in de kolom voor opmerkingen de eigenschappen voor terugloop van tekst. Dat werkt prima. :thumb:

Echter, bij het ophalen van de gegevens naar blad Kaart werkt deze terugloop niet, terwijl ook hier deze eigenschappen zijn ingesteld. :confused: (op blad kaart zit een beveiliging zonder wachtwoord en de rasterlijnen, rij- en kolomkoppen, verticale schuifbalk en formulebalk zijn niet aangevinkt bij de opties).

Weet iemand hoe dit op te lossen? :confused:

Bedankt, Wheel.

Bijlagen

Jaja,

Ben ik weer.

Echter, bij het ophalen van de gegevens naar blad Kaart werkt deze terugloop niet, terwijl ook hier deze eigenschappen zijn ingesteld. :confused: (op blad kaart zit een beveiliging zonder wachtwoord en de rasterlijnen, rij- en kolomkoppen, verticale schuifbalk en formulebalk zijn niet aangevinkt bij de opties).

Weet iemand hoe dit op te lossen? :confused:

Bedankt, Wheel.

En waarom zou dat terug niet werken > samengevoegde cellen ?? zou daar het probleem kunnen zitten ? ;)

Hoi,

Aan de samengevoegde cellen ligt het niet, want dat heb ik uitgeprobeerd. :confused:

Gr. Wheel.

Bekijk of je hier wat kan uithalen eventueel met een macro de geselecteerde cel en terugloop laten uitvoeren

Daniel,

Knap gemaakt hoor. :thumb:

Codes zijn helaas als Chinees voor me. Ik kan er niets mee. Ik weet hoe ik de programmacode kan bekijken en dan houdt het op. :o

Gr. Wheel.

Ik ben er vlug overgegaan , maar het is al een begin , heb een paar kolommen gewist ( weet niet of er een aanslag op formules is gepleegd ) heb dan 1 kolom breder gemaakt en daar de tekstterugloop ingezet , echter de rij past zich niet aan . Indien er geen oplossingen komen bekijk ik het deze avond ( ik ben aan het werken :) op bureel en het internet valt soms weg :evil: )

Bijlagen

Beste wheel , ik heb er dit uitgekregen , selecteer de cel die je wil lezen en druk op de knop " open / sluit " ( eventueel kan ik deze via een togglebutton sturen ) ik heb nu de rijhoogte aangepast via een macro . Ik heb ook een " If Not Intersect " in de macro gezet dat je enkel rij cel X23:X37 kan selecteren

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Daniel,

Bedankt voor je input :thumb:

Op zich is dit wat er moet gebeuren en dat zou eigenlijk gewoon vanzelf moeten gaan, omdat de eigenschappen zo staan ingesteld.

Het apart voor iedere rij op die expand knop drukken is dan ook niet echt handig voor een direct overzicht.

Is er geen directe mogelijkheid? :confused:

Gr. Wheel.

Ik heb eenpoging gedaan om de terugloop te krijgen maar :confused: , ik wacht trouwens ook nog op mijn antwoordje
Hoi,

Aan de samengevoegde cellen ligt het niet, want dat heb ik uitgeprobeerd.

Gr. Wheel.
ik heb een simpel bestandje in post #4 staan als je dit kan bewerken kan ik daar uit leren om jouw bestandje misschien werkende te krijgen .
In bijlage alles open of dicht kan met 1 knop of met een selectievakje

Bijlagen

@ wheel , ik wilde in jouw bestandje de truck met de hulpcel toepassen maar :confused:
waaraan het ligt is voorlopig een raadsel ( opmaak van je tabblad ) , bekijk het bestandje hoe je met samengevoegde cellen wel een terugloop kan bekomen .;)

Bijlagen

Ik heb je 2 bestandjes bekeken, maar je bent me te cryptisch. Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt of wat je met de bestandjes wilt duidelijk maken.

Snap er geen moer van.. :confused::confused::confused:

Gr. Wheel.

In #4 staat hetzelfde bestandje en daar kan je de terugloop in cel F8:G8 niet verwezenlijken , met het tweede bestandje waar ik een niet samengevoegde hulpcel M8 gebruik kan ik via deze cel de rijhoogte aanpassen . Het is namelijk cel M8 die ervoor zorgt dat de rij hoogte aangepast wordt en zo gaan de samengevoegde cellen F8:G8 open en dicht > tekstterugloop . Maar in U bestandje lukt me dat niet om dit toe te passen .

Bijlagen

Weer heb ik geen idee wat je bedoelt met blad 3 en het bijwerken ervan.

Zelf ben ik met wat googlen tot het volgende bestand gekomen, maar het gaat de mist in als ik rijen verwijder in het blad opmerkingen.

Van de code heb ik nog steeds geen verstand, al heeft het me een heleboel grijze haren en gevloek opgeleverd om zover te komen.

Op het blad Kaart is een verborgen kolom X en zit er code in de bladen Kaart en Opmerkingen.

Misschien dat iemand hiermee uit de voeten kan.

Alvast bedankt, Wheel.

Op blad 3 maak ik gebruik van een hulpkolom zijnde kolom CD deze cel rek ik uit tot bijna dezelfde afmeting als de samengevoegde cellen X tot AZ , via deze ingreep kan je een rij laten opengaan , want in samengevoegde cellen kan je geen tekstterugloop hebben . Het is die hulpcel die de tekstterugloop wel normaal doet en de rijhoogte aanpast . Bij deze mijn laatste poging om hte tot jouw te laten doordringen . P.S. al die andere helpers hebben blijkbaar ook geen sluitende oplossing of zullen zich ook geroepen voelen tot die hulpkolom .
Pas je opmaak aan of werk verder op blad 3 ;)
Suc6 verder.

Wheel , waar zit het probleem , ik heb rijen verwijderd in het tabbald opmerkingen , bijgevoegd en met de verborgen X kolom blijft dit toch werken . Waarom je de verborgen kolom in je tabel hebt genomen mag me ook terug een raadsel wezen , kan soms hinderlijk zijn voor het uitvoeren van macro's .PS voor iemand die niet snapte waarom ik een hulp kolom gebruikte , zie ik toch de toepassing ervan in je laatste bestandje ;)

Bijlagen

Het probleem zit hem erin als blad Kaart wordt beveiligd.

Als ik dan iets wijzig, krijg ik een foutmelding.

Tabblad " kaart " is beveiligd , je kan enkel nog de naam selecteren en alles blijft toch werken of is mijn cpu dan anders dan die van jouw :confused:
wachtwoord voor het tabblad is > helpmij <

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan