Terugzetten backup Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackbyrd

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2009
Berichten
13
Beste mensen,

Ik heb een herinstallatie van Windows 7 uitgevoerd; daarbij alleen een Windows Backup gemaakt. Ik heb de Windows backup teruggezet, maar hoe zit dat nu met Thunderbird? Hoe krijg ik die weer in oude staat?
 
Ervan uitgaand dat je de files inderdaad hebt opgeslagen:

C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

indien daar na het terugzetten van de backup twee profielen staan: lege profiel verwijderen (eventueel wel backup!) daarna zou het in orde moeten zijn. Ik heb geen ervaring met windows backup, dus ik weet niet wat waar terechtkomt.
 
bedankt Wampier, het is gelukt, er staan inderdaad 2 profielen. Het nieuwe en het oude. Ik heb de nieuwe weggehaald en hij doet het. Tot nu toe ben ik alleen mijn berichtenfilter instellingen kwijt.
 
backup gemaakt van computer a (windows xp) is het mogelijk de backup op de nieuwe computer(Windows 7)
b terug te zetten ?
 
Laatst bewerkt:
backup terugzetten

wat is profiel,en waar vindt ik mijn profiel.en bedankt voor de snelle reactie.
 
C:\documents and settings\<user>\Application data\Roaming\Thunderbird\Profiles\<rare serie letters en nummers>.default

Deze directory in zijn geheel opslaan. Op win7 thunderbird instaleren, profiel in

C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

opslaan (eventueel aangemaakt standaard profiel eerst weggooien). thunderbird opnieuw starten en alles zou weer moeten werken. Let op dit neemt aan dat je de standaard directories gebruikt natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan