terugzetten dual boot (98 en xp) naar alleen xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
ik heb op mijn pc dualboot ingesteld alleen hier wil ik nu vanaf. Hoe kan ik het beste er voor zorgen dat ik 98 verwijder zonder dat ik xp verder beschadig of verwijder.

maak je gewoon de schijf waarop windows 98 staat leeg en gebruik dan deze schijf als backup het bootmenu kan je ook heel simpel regelen je zet gewoon de tijd dat het bootmenu moet blijven staan op 0 of 1
This niet de gemakkelijkste procedure maar kom

Ik zou het als volgt doen je start windows xp op.
Je gaat naar verkenner en verwijdert alle bestanden op de schijf van windows 98 denk eraan niet de verborgen bestanden want deze zijn waarschijnlijk nodig voor de boot van windows xp.
Nu is windows 98 dus weg alleen heb je nog een verwijzing in je bootmenu staan. je kan volgens mij windows 98 hier uit halen maar ik zou niet weten hoe het moet.
Ga nu naar start > configuratiescherm > systeem en nu weet ik het niet meer ik gebruik op dit moment geen windows meer.

dat is een goeie link alleen is het voor mij als amateur altijd eng zaken te deleten.
weet jij of het kwaad kan als je perongeluk het verkeerde os verwijdert uit het boot.ini of kun je die gewoon weer terug plaatsen.?

mijn probleem is dat er 2 os in het geheugen staan maar 1 werkt er omdat de schijf waar 1 os opstond niet meer in de comp. zit.
punt is dat beide exact de zelfde ID hebben dus welke is 1 of 2?
nu is het wel zo dat de bovenste het niet doet en de tweede het wel doet dus denk ik dat ik 1 moet verwijderen maar ik twijfel..

met vriendelijke groet

Marco

ALs je de inhoud van je boot.ini hier eens plaatst en daar bij de gegevens op welke schijf/partitie jou windows 98 en XP staan/stonden kunnen we vast wel aangeven wat je kan verwijderen om nog maar 1 besturingssysteem weer te laten geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan