terugzetten image

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfer10

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Hallo,

Ik zit al een tijdje met de vraag hoe ik een image van ghost 9 of 10 terug kan plaatsen indien mijn computer het totaal begeven heeft. Iedere week maak ik netjes een image van alle partitie's van windows xp pro. Deze zet ik eerst op de HD daarna brand ik deze op een dvd ter archivering. ALs de computer (windowsxp) crashed en ik wil de dvd's terugplaatsen via ghost 9/10 en start dus op met de ghost 9/10 cd. Hoe zet ik de images die op dvd staan dan terug?

Een tijd geleden starte je op met diskette's en kon je zo de cd's benaderen. Nu zijn al de partitie's NTFS dus die ziet mijn opstart diskette niet meer.

Kan iemand mij de procedure vertellen hoe ik dit kan doen?
Ik vind de data nogal belangrijk en wil die niet verliezen, daarnaast wil ik natuurlijk niet windowsxp opnieuw installeren en dan de images terughalen, dat kost nogal wat tijd..

Je moet volgens mij zorgen dat in het Bios de opstart volgorde zo staat, dat de pc vanaf cd-rom kan opstarten

als je met gost 9 direct de dvd image maakt is deze al opstartbaar.
dan kom je in een dos omgeveving en dan kies je voor terug zetten.

als je met gost 9 direct de dvd image maakt is deze al opstartbaar.
dan kom je in een dos omgeveving en dan kies je voor terug zetten.

Bedankt he,

Is dat zo? Heb je hier al ervaring mee? Er zijn nogal wat mensen die zeggen dat een image direct door ghost op dvd gebrand nogal eens fout gaat.
Dus indien je dit direct doet (als er bijv 2 dvd's zijn die de image bevat) is er 1 van de 2 dvd's bootable?

heb er nooit geen last van gehad.
maar ik neem ook de tijd dus zo langzaam mogelijk branden.

dat heeft er genoeg mee te maken als het maar een rip is werkt het dus niet.
dan zal je toch een bettere versie moeten downloaden.

Als ik me niet vergis vraagt Ghost toch of je de CD of DVD bootable wil hebben? en waarom bootable maken, de originele ghost 9 en 10 installatie cd-roms zijn al bootable op zichzelf.

Een image moet je altijd testen natuurlijk, zolang je niet zeker weet dat je backup goed is heb je geen backup!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan