Terugzetten in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb vanuit vista favorieten geback-upt met Cobian. Die zet het zonder fratsen op een plek. Om ze weer te gebruiken moet je ze terugkopiëren. Welnu ik sleep de backupmap favorieten naar >>>elbertkok, waaronderde favorieten staan en je zou dan de mededeling verwachten dat er al een map favorieten bestaat en of die overschreven moet woren,maar nee er komt gewoon een nieuw map favorieten bij. De spelling is identiek dus ik zou die mededeling wel moeten krijgen. Gaat bij mij gewoon alles fout?of vereist dit slepen naar de goeie plek ook enige aanpassing in Vista? Heb voor alle zekerheid ook mij hd even gechekt en die is prima ( dit gezien alle bizarre zaken die ik ondervind)

ik snap niet waarom je zo klaagt over vista,ga dan terug naar XP

Laatst bewerkt:
ik snap niet waarom je zo klaagt over vista,ga dan terug naar XP

Wat is dat nou voor een reactie, ik klaag niet ik kan gewoon heel veel dingen niet die normaal zouden moeten gaan en dat vraag ik hier. En zeker al dit probleem is geen klagen maar hooguit vragen.

Hoi !

Tja, ik heb de backup-functie zelf maar even uitgeprobeerd, maar als je het doet zoals hier: http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/features/details/backup.mspx
wordt uitgelegd werkt het voortreffelijk !

Wat je nu weer met Cobian (ik ken dat progje helemaal niet, kan er niets over zeggen) moet: waarom maak je het jezelf weer zo moeilijk ?

Greetz,

Harry.

Cobian is een uitstekend back-up programmaatje, dat gewoon straight het bestand op een ander plek wegzet. Je sleept het terug weer naar de goeie plek. Heel overzichtelijk en je blijft zien hoe de dirs/files eruitzien.
Waarschijnlijk de duivel in mijn computer gevaren want niets gaat volgens verwachting en dat berust niet op onkunde of gebrek aan ervaring in het algemeen. Dat backup proggie van Vista zelf heb ik geprobeerd en je zult het niet geloven maar het wordt bij mij weggezet ondereen player logo althans aan het tijdstip en de datum te zien en als ik gewoon wil restoren hoort in een vak de back-ups getoond te worden en dat gebeurt niet terwijl het programma gewoon heel simpel toont. Ik ga het nog een keer proberen op een andere computer.

Op de andere computer zet hij het ook weg alseen mediabestand van de VLC media player. Das tochweleen beetje raar.Ik kan het ook niet terug halen om te restoren.Zal eerst even die player eraf gooien (dit is trouwens een player met veel meer extensies dan de gebruikelijke players)

VlC-player eraf gehaald> Vista zet het weg op de D:\-partitie van de HD als MediaID.bin bestand, als ik dan wil terugzetten, als meest recente backup, dan kan ik niet op de partitie waar het bestand is weggezet komen. Als ik het alsouder bestand wil terugzetten dan kom ik wel op de partitie terecht en wordt het bestand geselecteerd maar dan kan ik het weer niet terugzetten.Ik geloof dat dit komt omdat er in principe niet naar de HD wordt geback-upt en daar zal die partitie ook wel onder vallen? Maar ik geef de voorkeur aan dat Cobian back-up programma, de meest simpele vorm van back-uppen en slepen. (Voorheen gebruikte ik syncbackup van Iomega maar dat werkt niet meer onder Vista helaas, dat poggie backupte meteen alle veranderingen.) Maar het probleem was dat ik met slepen de gebackupte favorieten weer op de juiste plek wil krijgen maar ipv overschrijven komt er een tweede favorieten dir te staan, is dat niet vreemd?? Zelfde naam dus en dat tweemaal onder dezelfde gebruiker =elbertkok dit zijn allemaal onverwachte prolemen die niet kloppen en die niets met mezelf te maken hebben want Harry c.s.zullen dit op dezelfde manier doen zoals ik het ook al jaren doe, alleen in Vista lukken de zaken niet best. Alles al veranderd, (video,geheugen processor), zou het aan de HD kunnen liggen?? alhoewel ik die zeer uitgebreid heb gecheckt. Ik doe deze handelingen als ik net Vista erop heb staan dus nog niet vertroebeld door mogelijke incompatibele zaken erop. Er is wat loos das zeker en vast Bertus en niet mij mij in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ergo: Je gebruikt dus niet de wizzard, zoals in m'n vorige link aangegeven ?

Waarom wil je het perse handmatig doen ?

Ik heb niet eens gekeken onder welke extensie de back-up wordt weggeschreven.

Ik zit nu met een laptop in de woonkamer, ik zal morgen straks)es kijken hoe dat bij mij zit.

Maar nogmaals: volmaakt oninterressant !

Ook met Acronis kun je je back-up bestanden niet of nauwelijks openen: je gebruikt : terugzetten backup !

Lees alstjeblieft de handleiding nu eens voordat je steeds klaagt en moppert !

Greetz,

Harry.

Het probleem is niet dat ik niet weet hoe het moet,maar dat het niet gaat zoals het hoort. Of dat nou met Acronis is of met Vista back-up, die programaatjes zijn zo simpel in het gebruik dat dat het probleem niet is, alhoewel ik Vista back-up niet echt vindt uitblinken in duidelijkheid. Wel als je automatisch wilt backuppen. Dus ik hoef echt geen uitleg over hoe bepaalde programma's werken alleen wil ik wel weten waarom ze het onder bepaalde omstandigheden niet doen zoals het moet. En de aanleiding voor dit draadje is dus het terugzetten van een dir. op de oude plek en dan wordt er niet overschreven omdat er al zo'n dir aanwezig is, nee erkomt gewoon een tweede bij. Als ik dat wel heb en jij niet dan is er bij mij wat loos alleen weet ik niet wat. (En er komt steeds meer narigheid bij,want ik kan dus niet back-uppen met Vista Back-up naar een partitie van HD C zie hiervoor.) Daar heeft de handleiding weinig mee te maken. Maar nogmaals dat was de vraagstelling niet. Het is dus een aaneenschakeling van merkwaardige zaken die ik niet helemaal kan traceren. Maar vermoedelijk zit er toch nog iets fout in mijn computer.

Ik denk zelf dat het gewoon een driver probleem is want als ik Google op Vista kom ik echt de ene ellende na de ander tegen en de ene sptijtoptant na de ander. Ik heb twee videokaarten in de kast liggen met een Vistalabel en die doen het mooi niet of gebrekkig onder Vista, de bijgeleverde drivers waren sowieso niet Vista geschikt en een update maakte het al niet veel beter omdat de hardware kennelijk niet goed werkt. Zo ook nu met mijn nieuwe moederbord: xp drivers en beta vista drivers!!. Mijn nieuwe videokaart is gelabeld vista ready,maar alleen xp-drivers erbij, gelukkig werkt deze wel met de nieuwe Vista drivers. Dus het probleem ligt gewoon in de aanloop van Vista en de daarmee gepaard gaande aanpassings problematiek van de hard en software. Dat zal nog wel een jaartje duren net alsmet XP voordat alles vlekkeloos verloopt. Daar ligt de kern denk ik van mijn probleem. Gebruik je je computer alleen voor internet en Word dan zal je niet veel last ondervinden.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ergo: Je gebruikt dus niet de wizzard, zoals in m'n vorige link aangegeven ?

Wel degelijk maar dat was de vraag niet

Waarom wil je het perse handmatig doen ?

Niet perse,maar je ziet welwat er gebeurt. Quiksync en Cobian hebben wel geavanceerde backup technieken alleen de restore gaat handmatig, zie je met je eigen ogen wat er gebeurt.

Ik heb niet eens gekeken onder welke extensie de back-up wordt weggeschreven.

Ik denk dat je niet naar een partitie van je HD kunt back-uppen (met Vista Back-up). In ieder geval niet restoren

Ik zit nu met een laptop in de woonkamer, ik zal morgen straks)es kijken hoe dat bij mij zit.

Maar nogmaals: volmaakt oninterressant !

Ook met Acronis kun je je back-up bestanden niet of nauwelijks openen: je gebruikt : terugzetten backup !

Je kan met acronis gewoon net als de verkenner je bestanden bekijken en apart restoren. De problemen die ik daarmee had kwamen door de aansluiting van de externe HD, die gaf een USB error. Is opgelost en Acronis draait nu weer goed.

Lees alstjeblieft de handleiding nu eens voordat je steeds klaagt en moppert !

Handleidingen lees ik altijd en ik google bij problemen me helemaal suf.Ik klaag en mopper niet dat lijkt alleen maar zo

Greetz, Hetzelfde en weltrusten, mijn problemen worden veroorzaakt doordat Vista nieuw is, veel progs en hardware schijn-compatibel zijn en omdat ik heel gevarieerd gebruik maak van mijn computer met zeer veel progs en probeersels erop. Harry.

Laatst bewerkt:
Nog even doorgaand op het Vista back-up programma: Zie ik nou goed dat je maar beperkt een bestand kan back-uppen?? Dus alleen wat je standaard kan aanvinken zoals bijv.e-mail maar je kunt niet browsen naar een bestand bijv op je desktop en dat backuppen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan