Terugzetten van dbx files in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

walnic

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Help !

Onder Windows98 heb ik mijn dbx files van Outlook Express (MS Office 2000) opgeslagen.

Ben nu overgegaan op Windows XP en wil de bestanden nu gaan terugzetten (MS Office 2003).

Helaas weet ik niet waar ze terug te zetten.

Overigens kan ik geen standaard dbx bestanden zoals "Postvak in.dbx" vinden onder de huidige Outlook Express.

Wie kan mij helpen? Bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

Nicole

zorg dat verborgen bestanden en mappen tonen aanstaat.

ga naar windows verkenner -> extra -> map opties -> weergave en zorg daar dat verborgen mappen tonen aanstaat.

ga daarna naar documents and settings en zoek naar de gebruikersnaam die op je pc staat.
ga dan naar local settings-> application data -> identities -> map met cijfers/letters -> map microsoft -> map outlook express daar vindt je de dbx bestanden

Dank je wel !

Ron, je bent geweldig......dank je wel.

Nicole:thumb:

Toch nog niet 100%

Hallo Ron,

na het terugzetten heb ik wel mijn opgeslagen berichten terug in de door mij aangemaakte mappen in Outlook Express.

Echter de berichten uit Postvak In zijn verdwenen, hierin staat niets meer.

Als ik wederom in verkenner kijk in de map bij outlook express, zie ik dat er een nieuw bestand Postvak IN (1).dbx is aangemaakt. Degene die ik nodig heb is genoemd Postvak IN.dbx, dat zie ik aan de grootte van het bestand.

Overigens heb ik al geprobeerd het bestand te hernoemen naar 'archief' maar dan zie ik die map niet terug in Express.

Please, help me.

Nicole

als je de bestanden die er stonden overschreven hebt met dbx files die je nog had dan kan het inderdaad zo zijn dat die map leeg is , zeker als de backup dbx zeg maar leeg waren.

als dat file postvak in (1) .dbx de gene zou zijn die je moet hebben zou je kunnen proberen het postvak in.dbx file wat er nu staat te kopieeren naar een andere map ( tijdelijk ) en die postvak in (1) .dbx kunnen hernoemen naar postvak in.dbx

tsja, ik neem aan dat je de .dbx bestanden gebackupt hebt,..

en heb je dit als 's geprobeert?:
- Outlook express
- Bestand
- Importeren
- Berichten...
Hm00017.jpg

Tsja dan programma selecteren,. hmm had je outlook express 6 dan selecteer je Outlook express 6
Hm00018.jpg

- knop volgende
- Klik dan op 'Email uit een OE6-archiefmap importeren
- Klik op ok
Hm00019.jpg

- selecteer locatie
Hm00020.jpg

- als alles goed gaat zouden berichten geimporteerd moeten worden

Ik heb voorgaande geprobeerd, maar krijg het helaas niet voor elkaar.

Wat ik voorheen heb gedaan (ja ik ben blond) is alle dbx bestanden gewoon gekopieerd naar CD-rom. Overigens stond dat in de help van Outlook Express.

Ook wat Ron heeft aangegeven lukt niet. Iedere keer wordt een nieuw bestand Postvak IN(1).dbx aangemaakt.

Balen, want er staan nogal wat bestanden in mijn postvak in. Nou ja, in ieder geval bedankt voor het meedenken en als jullie nog suggesties hebben hoor ik het, anders .....

Groetjes,

Nicole

Nooit geweten dat dit soort programma's bestaan.

De gearchiveerde dbx bestanden gaan prima, maar de postvak IN.dbx blijft een probleem, wellicht is het bestand niet goed meer.

:confused:

Nicole

Staat het dbx bestand niet op alleen lezen, rechtklikken > eigenschappen.

Laatst bewerkt:
Het vinkje staat uit, dus dat is het waarschijnlijk niet.

Zou het kunnen dat het bestand Postvak IN.dbx te groot is om het met mail navigator te kunnen lezen (het bestand is 126.998 kB)?

De overige dbx bestanden kunnen wel worden gelezen, alleen bij Postvak IN.dbx laat het programma niets zien op het beeldscherm.

Ik heb het bestand toch echt nodig, er zitten voor mij belangrijke mailtjes in.....:(

Nicole

In die programma's krijg ik na openen de melding "File is not in supported format!"

Is een Postvak IN.dbx bestand dan anders?

Het gaat niet lekker zo, ik hoop dat het nog lukt.....

Nicole

Ik heb het geprobeerd hoor.

Na het uitvoeren (lange tijd in Progress) zijn er geen bestanden te vinden in de door mij aangegeven map. Met de andere backup bestanden zoals Postbak UIT.dbx lukt het wel, met de Postvak IN.dbx blijft het dus een probleem.

Nicole

en had je het vakje recover mode aangevinkt?
(moet je dus niet aangevinkt hebben)

Ik heb het vakje een keer wel en niet aangevinkt. Beiden zonder resultaat, geen bestanden in aangegeven map.

Overigens heb ik meerdere programma's nu geprobeerd om het bestand te repareren.

Jullie helpen me tot nu toe echt fantastisch, bedankt, maar het lukt helaas nog niet.....:(

Nicole

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan