Test Drive Unlimited 2, vertraging besturing (keyboard) ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Gisteravond reed ik mijn eerste meters in een knalrode Ferrari na lang uitgekeken te hebben na deze nieuwste versie van TDU, maar direct viel me op dat de besturing niet echt lekker ging al begreep ik niet goed wat t nu was. Na enig testen begreep ik het opeens, er zit vertraging in de besturing, als je naar links of rechts stuurt dan duurt t een seconde of 2 of zo eer je wagen die kant op gaat. dit klinkt niet erg maar t maakt dat de wagen onbestuurbaar wordt op hogere snelheden en tevens blijft t erg frustrerend op lage snelheid.

heb mijn race stuurtje nog niet aangesloten maar vrees dat dat hetzelfde zal zijn.
(gebruik mijn stuurtje niet meer sinds maanden omdat ik het gek genoeg toch lekkerder vind sturen wanneer ik gewoon via mijn keyboard game).

zijn er meer mensen met dit probleem, en zoja, is er een oplossing voor??

leon

Dat komt ongetwijfeld omdat TDU2 (net zoals 1, en rFactor, en Live for Speed) een simulator is, die online gespeeld word. Nou heeft het online gedeelte er even niks mee te maken, maar goed.

Zodra jij je pijltje indrukt, begint het stuur pas met draaien. Arcade racegames, dan word het stuur direct omgegooit tot het niet verder kan, daarom moet je soms heeel kort op 1 van de pijltjes drukken zodat je normaal door een korte bocht gaat.

Ik heb zelf TDU2 even gespeeld, ik had het gekocht, en stiekem al uitgeprobeert via de andere weg, omdat mijn levering nog 2 weken zou duren. ECHTER, viel het spel mij gigantisch tegen. Remmen was direct al een volledige wielblokkkering zodra je het rempedaal iets indrukt, hoe je het ook instelt, het sturen ging bij mij ook niet goed, maar dat was niet vanwege een latency (die ook in F1 2010 zit, ongeveer zoals dat jij het beschrijft, en dat was met een stuur). In de Ferrari moest ik mijn stuur op 200 graden instellen, zodat ik normaal kon rijden. Dat nog even doorgezien, en mijn eigen auto (ik zal niks spoilen) gekozen. Ook daarin kon ik niet met 900 graden sturen, en de Feedback was waardeloos. Helemaal zacht gezet, ingame en in de profiler, maar nog trilde het stuur zowat van mijn bureau af.

Maar om even terug te komen op je vraag: antwoord staat hierboven :)

aha, ja, dat klinkt allemaal erg logisch, (ben een vervent race game gamer) en heb zowat alle race games gespeeld.
ik moet zeggen dat ik TDU1 met stuur en met keyboard heb gespeeld en beiden gingen erg goed moet ik zeggen, geen problemen daarmee, of met elke andere race game wat dat betreft, qua stuur vertraging.

erg jammer dat TDU2 zo tegen valt, was gek van TDU1, en heb daar heel wat maanden mee gespeelt, vrees dat TDU2 dus de plank op gaat. ik zal nog even mijn race stuur aansluiten om te zien of dat iets beter is, en zal kijken hoe ik de graden instel om m te verbeteren, maar vrees het ergste na het lezen van jou antwoord.

bedankt,
leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan