Test een Active Directory sync ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Juzzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
ik heb 2 servers, een PDC met active directory en een 2e DC met exchange + een synchronosatie/kopie van de active directory van de PDC.

Hoe kan ik testen/controleren of de sync goed is gegaan.

(PDC uit zetten en dan testen is geen optie)

In de Eventlog's vind je of het synchroniseren goed gaat. Je kunt ook een keer handmatig synchroniseren, je krijgt dan vanzelf foutmeldingen als het niet goed gaat.

In de Eventlog's vind je of het synchroniseren goed gaat. Je kunt ook een keer handmatig synchroniseren, je krijgt dan vanzelf foutmeldingen als het niet goed gaat.

het synchroniseren gaat goed want als ik op de ene server een user/ou/groep/etc aan maak dan word het op de andere computer automatisch bijgewerkt.

kan je alleen aan de hand van de event log zien of er helemaal geen fouten zijn?

In de Eventlog staan meldingen als het goed gaat en wanneer het fout gaat. Aangezien aangemaakte gebruikers netjes op de andere server staan moet het goed gaan. Als je nog twijfeld kun je op één van de servers de aanmeldservice (via services) uitschakelen en dan testen of de andere server het aanmeldproces netjes overneemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan