Testdisk en GetDataBack? WD 1 TB USB hdd probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberet

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
28
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn USB externe schijf. Ik denk dat dat komt omdat ik per ongeluk de usb poort eruit trok.

Ik kan mijn schijf gewoon zien in beheer enzovoorts, ik kan hem ook gewoon aanklikken, alleen alle mappenstructuur is weg en de data dus ook. De data en mappen zijn niet meer zichtbaar.. Volgens de eigenschappen van de schijf staat het er nog wel op (600 gigabyte aan muziek) waar er dus nog 400 gigabyte vrij is.

Met een recovery programma kan ik ook wel de bestanden terugkrijgen, alleen moet je ze dan recoveren naar een andere partitie, en ik heb geen andere schijf waar 600 gig muziek op past! Kan iemand mij aub helpen?

Dank jullie wel!

EDIT: pc opnieuw opgestart waarna de disk niet meer zichtbaar is in zowel deze computer als schijfbeheer. Nu wordt ik wel heel benauwd want in TestDisk geeft ie weer dat de schijf twee keer zo groot is dan dat hij daadwerkelijk is. HELP!

EDIT2: tien minuten later wel weer zichtbaar in schijfbeheer.. heb met testdisk geprobeerd en bootsector en bootbackup zijn ene keer ok, andere keer niet. Weet niet wat dat voor raars is, maar ok. MFT files zijn blijkbaar aanwezig, maar testdisk vind ze niet en getdataback wel. Moet ik nu getdataback ongeveer 81 uur laten lopen om te recoveren? en gelijk een 2e vraag..als ik wil recoveren, moet ik dan 600 gig vrije ruimte ergens vandaan toveren?

Hartelijk dank voor het beantwoorden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan