JacobCats
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 jun 2014
Beste Forumleden.
Voor het Dag Activiteiten Centrum ben ik een database aan het opzetten voor het uitlenen van o.a. schilderijen. Hiervoor gebruik ik Access 2010.
Doordat ik nog maar weinig ervaring heb met Access ben ik begonnen met het maken van een testdatabase.
Mijn vraag aan jullie is, zouden jullie de database eens kritisch willen beoordelen en/of testen op fouten, onlogische zaken
en hoe deze te corrigeren en verbeteren.
Ook tips en trucs zijn van harte welkom om de werking van de database te verbeteren.
Op de formulieren zal ik nog wel navigatieknoppen aanbrengen.
De lay-out van de formulieren is voor latere zorg, eerst de database maar goed werkend krijgen.
Zaken waar ik nu zelf al tegen aanloop zijn:
Frm Kunstcollectie: •
Bij het schilderij opzoeknummer.
Als ik bijv. schilderij nr. 4 aanklik krijg ik keurig schilderij nr. 4 te zien.
Als ik daarna schilderi nr. 1 aanklik blijft nr. 4 in beeld.
Als ik echter een ander nr. dan 1 aanklik krijg ik wel het bijbehorende schilderij in beeld.
Hoe krijg ik het voor elkaar als ik naar schilderij 1 (het eerste record) wil?
Frm Uitleenregister:
Als ik een schilderijnummer opzoek krijg ik de foto van het schilderij niet direct te zien.
Dit gebeurt pas als ik het record opslaat en dan terug gaat naar het desbetreffende record.
Ik zou graag direct het schilderij zien nahet intypen van het schilderij nr.
Hoe krijg ik dit voorelkaar?
De testbase en foto's zijn bijgesloten
Mvrgr
Jacob
Voor het Dag Activiteiten Centrum ben ik een database aan het opzetten voor het uitlenen van o.a. schilderijen. Hiervoor gebruik ik Access 2010.
Doordat ik nog maar weinig ervaring heb met Access ben ik begonnen met het maken van een testdatabase.
Mijn vraag aan jullie is, zouden jullie de database eens kritisch willen beoordelen en/of testen op fouten, onlogische zaken
en hoe deze te corrigeren en verbeteren.
Ook tips en trucs zijn van harte welkom om de werking van de database te verbeteren.
Op de formulieren zal ik nog wel navigatieknoppen aanbrengen.
De lay-out van de formulieren is voor latere zorg, eerst de database maar goed werkend krijgen.
Zaken waar ik nu zelf al tegen aanloop zijn:
Frm Kunstcollectie: •
Bij het schilderij opzoeknummer.
Als ik bijv. schilderij nr. 4 aanklik krijg ik keurig schilderij nr. 4 te zien.
Als ik daarna schilderi nr. 1 aanklik blijft nr. 4 in beeld.
Als ik echter een ander nr. dan 1 aanklik krijg ik wel het bijbehorende schilderij in beeld.
Hoe krijg ik het voor elkaar als ik naar schilderij 1 (het eerste record) wil?
Frm Uitleenregister:
Als ik een schilderijnummer opzoek krijg ik de foto van het schilderij niet direct te zien.
Dit gebeurt pas als ik het record opslaat en dan terug gaat naar het desbetreffende record.
Ik zou graag direct het schilderij zien nahet intypen van het schilderij nr.
Hoe krijg ik dit voorelkaar?
De testbase en foto's zijn bijgesloten
Mvrgr
Jacob
Bijlagen
Laatst bewerkt: