Testen Eindwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Massaslayer

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo iedereen,

Ik zoek wat testers voor mijn eindwerk programma te testen.
Het is een E-mailfilter voor blinden, waardoor ze hun mails beter kunnen lezen.
Het verwijdert bij FW: en RE: mails overbodige tekens en haakjes en mail adressen.

Hier kunt u het programma downloaden:
http://www.suilier.be/bll/E-mailfilter/E-mailfilter.zip

En als je bugs vinden of dingen die raar zijn gelieve die hier te posten of mij een mail te sturen.
Vinny_w@hotmail.com

Veel testplezier,
Groeten Vincent

Hallo,

Ik ben slechtziend, dit programmatje zou ook voor goedzienden handig kunnen zijn. Mijn vraag is: met welke mail client heb je nodig?

Alvast bedankt!

Hallo,

Ik ben slechtziend, dit programmatje zou ook voor goedzienden handig kunnen zijn. Mijn vraag is: met welke mail client heb je nodig?

Alvast bedankt!
Geen een, u kopieert gewoon de mail in de tekstbox. en drukt op mail filteren.
Bij het programma is er ook een help(niet op spellingsfouten letten).

Groeten,
Vincent

Ik weet niet hoe groot het helpbestand is maar ik wil hem eventueel wel voor je op fouten controleren hoor! :thumb:

Bevinding 001 - Helpfile error

De Help file werkt in ieder geval niet, ik krijg de volgende melding;

Het adres is ongeldig

Meest waarschijnlijke oorzaken:
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Als u op een koppeling hebt geklikt, is deze mogelijk verouderd.

Mogelijke acties:
Geef het adres opnieuw op.
Ga terug naar de vorige pagina

Zowel als ik de CHM file direct wil openen als vanuit de applicatie.

Laatst bewerkt:
Bevinding 002 Haakjes en :

Wat versta je onder overbodige tekens?

In je tekst heb je het over haakjes, maar deze blijven echter wel staan, een : tussen cijfers verdwijnt echter, lijkt me bij tijden niet zo handig.
Verder blijft een © wel weer gewoon staan.

Verder is het ook niet erg handig dat hyperlinks uit de tekst verdwijen lijkt me... Maar goe dik ben niet slechtziend of blind dus kan niet goed beoordelen of dat gewenst of ongewenst zou zijn.
n.b. Aangezien je de mail opslaat als .doc zouden hyperlinks eigelijk geen probleem moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Bevinding 003 - Foutmelding Configuratie aanpassen.

Niet zo zeer een fout als wel een paar opmerkingen.

- Waarom opslaan in twee files? Eén config filetje zou toch eigenlijk voldoende moeten zijn.
- Bij bepaalde letters krijg je een melding 'De letter .. is niet toegestaan. Gelieve een ander te kiezen.
Vermoedelijk staat in de help wel waarom niet, maar zou zou wat vriendelijker zijn om de reden ook in de pop-up te zetten.

P.s Als je wisselt van contrast gaat dit bij de eerste pop-up waar je een keuze voor twee andere letter kunt maken wel goed, bij de error pop-up echter niet. Dat geldt overigens ook voor de ander 'error' pop-ups.

Laatst bewerkt:
@Withaar: ik vraag me af waarom je elke keer een nieuw bericht neerzet i.p.v. het vorige bij te werken?

@Bufnukkel,

Ik zie/snap je probleem niet.
Het lijkt me juist heel logisch om elke bevinding apart te melden en niet in één bericht.

Ik probeer elk bericht te beperken tot één type bevinding.
Stel we zijn 30 berichten en 4 dagen verder, dan heeft het bijwerken van een oud bericht niet zo veel zin en wordt alles juist heel onoverzichtelijk.
Nu kan je heel gericht op één bevinding c.q. bericht reageren.

Niet zo zeer een fout als wel een paar opmerkingen.

- Waarom opslaan in twee files? Eén config filetje zou toch eigenlijk voldoende moeten zijn.
- Bij bepaalde letters krijg je een melding 'De letter .. is niet toegestaan. Gelieve een ander te kiezen.
Vermoedelijk staat in de help wel waarom niet, maar zou zou wat vriendelijker zijn om de reden ook in de pop-up te zetten.

P.s Als je wisselt van contrast gaat dit bij de eerste pop-up waar je een keuze voor twee andere letter kunt maken wel goed, bij de error pop-up echter niet. Dat geldt overigens ook voor de ander 'error' pop-ups.

De niet toegestanen letters zijn letters die een andere betekenis hebben met ctrl. zoals ctrl v, c, a,p,..
ja de pop ups weetk niet hoe ik van kleur moet veranderen maar, de meeste blinden en slechtzienden hebben eigen programma's dat het contrast van de vensters veranderd. dus dit is eigenlijk overbodig maar ik zet het toch erin.

Wat versta je onder overbodige tekens?

In je tekst heb je het over haakjes, maar deze blijven echter wel staan, een : tussen cijfers verdwijnt echter, lijkt me bij tijden niet zo handig.
Verder blijft een © wel weer gewoon staan.

Verder is het ook niet erg handig dat hyperlinks uit de tekst verdwijen lijkt me... Maar goe dik ben niet slechtziend of blind dus kan niet goed beoordelen of dat gewenst of ongewenst zou zijn.
n.b. Aangezien je de mail opslaat als .doc zouden hyperlinks eigelijk geen probleem moeten zijn.

overbodige tekens zijn herhalingen zoals:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
andere tekens zijn
>< ------
en alle email adressen die in de cc enzo staan:

de hyperlinks is niet zo'n groot probleem het doel is eigelijk de tekst meer leesbaarder te maken voor "spreekprogramma's" zoals jaws,... want als mensen zo'n mail krijgen van:
-----------------------------nu begint bericht ---------------------------
of een heel reeks email adressen da kost gewoon te veel moeite voor te doorlopen.
dus ik clean dat.
Ik hoop dat men uitleg beetje duidelijk is :$

De Help file werkt in ieder geval niet, ik krijg de volgende melding;

Het adres is ongeldig

Meest waarschijnlijke oorzaken:
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Als u op een koppeling hebt geklikt, is deze mogelijk verouderd.

Mogelijke acties:
Geef het adres opnieuw op.
Ga terug naar de vorige pagina

Zowel als ik de CHM file direct wil openen als vanuit de applicatie.

Mmm dit is raar bij my werkt dit perfect. raar :$
ik heb dus proef op som genomen.
als ik de exe kopieer, de chm file, de instellingen tekstjes en gwn van op bureaublad van een andere computer start. werkt het:$

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan