testen geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie34

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
kan ik bij het opstarten de bios geheugentest uitzetten?
en zo ja hoe??

tnx alvast..

Rob

Bedoel je de quick power on self test? Dan moet je daarnaar zoeken, of naar POST, en die op Disabled zetten. Maar dit is het gewone interne geheugen. Weet eigenlijk niet wat je met Bios geheugentest bedoelt.

bij het opstarten geeft ie een memorytest (aanwezige werkgeheugen) en dat kost tijd en dat wil ik graag uitzetten.....

Dat is toch de POST. Ik heb even gekeken. Ik heb een Award Bios en bij mij staat hij onder tabblad "Boot" en heet Quick power on Self Test.

Laatst bewerkt:
ik heb hem gevonden en gedisabled, maar helaas hij telt nog steeds de KBtjes...
sorry

Rob

je laat me wel aan mezelf twijfelen..
maar ja ik heb de instelling gesafed..
Kan het aan de DIMMetjes liggen??, ik roep maar at hoor, of een andere dingetje disabelen??

Nope, dat getal wat je op ziet tellen tot het aantal intern geheugen wat je hebt is post of Quick Post. Weet ook niet waarom het bij jou niet werkt.

Je bent toch niet in de war met het getal wat hij in het begin laat zien he, dat is het geheugen van je videokaart. Dat telt hij niet op, maar laat hij gewoon zien.

he, ik ben niet helemaal waku waku he;-)

dan weet ik het ook niet meer...
accepteren dan maar...

tnx voor de medewerking

Jammer (en vreemd) dat het niet gelukt is:confused: Misschien dat een ander nog eens langs je topic loopt en wel een oplossing heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan