Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Ik neem aan dat je enkel bedoelt of het eerste teken een letter is van het alfabet, al of niet een hoofdletter.Ik zou graag willen weten of een bepaalde waarde met een letter begint. Dus niet of het tekst is, maar echt of het met een letter begint.Ik kan de formule hier niet voor vinden, weet iemand hier een oplossing voor.
=ALS(A1="";"";ALS(EN(CODE(HOOFDLETTERS(LINKS(A1;1)))>64;CODE(HOOFDLETTERS(LINKS(A1;1)<91)));"Letter";"Geen letter"))
Dan benader ik het anders. Ik weet hoe specifiek 1 waarde kan zoeken. Hoe kan ik naar meerdere waarden tegelijk zoeken.
=code("A") = 65Dank voor het antwoord zapatr. Wat doe de code > 64 precies?
Niet te snel antwoorden Krolik (zie ook je eerste reactie).@ ZAPATR Zo'n ellenlange formule is niet nodig. Dit doet hetzelfde.
=IF(CODE(A1) > 49;"letter";"geen letter")
Ja, dat is hier al vaak aan de orde geweest.Ik weet dat als een cel #nb geeft er een manier is om deze cel bijvoorbeeld leeg te laten. Is dit met de melding #waarde ook mogelijk?
Prima !Ik heb hem voor elkaar
=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("0051";E5;1));"";VIND.SPEC("0051";E5;1))
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.