lollige
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 nov 2005
Hallo allemaal,
Ik ben net begonnen met PHP leren, ik wil zooo graag een text based game maken in PHP, en ik moet toch ergens beginnen dan
Nou lees ik een wikibook (klikkerdeklik) en daar heb ik best wel wat van geleerd, maar ik heb er niks mee gedaan... Ik heb een host, met php en mysql, maar ik had geen zin in al dat uploaden steeds etc. etc...
Nou heb ik toch maar eens iets geupload toen ik bij SQL aankwam, omdat ik niet zeker wist of ik bij mijn host wel eigen databases kon aanmaken... dus ik heb dit gekopieerd:
Natuurlijk alles juist ingevult bij die eerste 4 dingen, opgeslagen als .htm, geupload, geopend met mijn browser maar er stond aleen mar een groot leeg vel... Ik heb geen flauw idee hoe ik php dingen moet opslaan (ja normaal zitten ze in html verwerkt....) of hoe ik makkelijker (zonder uploaden, en dus ook veiliger) dingen kan testen.. Ook vraag ik mij af wat ik fout heb gedaan.. Ik heb er totaal geen verstand van verder...
Iemand tips/ ideeen/ oplossingen??
Ik ben net begonnen met PHP leren, ik wil zooo graag een text based game maken in PHP, en ik moet toch ergens beginnen dan

Nou lees ik een wikibook (klikkerdeklik) en daar heb ik best wel wat van geleerd, maar ik heb er niks mee gedaan... Ik heb een host, met php en mysql, maar ik had geen zin in al dat uploaden steeds etc. etc...
Nou heb ik toch maar eens iets geupload toen ik bij SQL aankwam, omdat ik niet zeker wist of ik bij mijn host wel eigen databases kon aanmaken... dus ik heb dit gekopieerd:
PHP:
<?php
$_CONFIG["Username"] = 'root';
$_CONFIG["Password"] = '';
$_CONFIG["Host"] = 'localhost';
$_CONFIG["Database"] = 'gastenboek';
$Verbinding = mysql_connect($_CONFIG["Host"], $_CONFIG["Username"], $_CONFIG["Password"]);
if($Verbinding == false) // Verbinding is mislukt!
{
trigger_error("Kan geen verbinding maken met de database");
}
$Result = mysql_query("CREATE DATABASE " .
mysql_escape_string($_CONFIG["Database"]), $Verbinding);
if($Result == false)
{
trigger_error("Kan de database niet aanmaken!");
}
else
{
echo "De database is succesvol aangemaakt";
}
mysql_close($Verbinding);
?>
Iemand tips/ ideeen/ oplossingen??