Testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hallo allemaal,
Ik ben net begonnen met PHP leren, ik wil zooo graag een text based game maken in PHP, en ik moet toch ergens beginnen dan;)

Nou lees ik een wikibook (klikkerdeklik) en daar heb ik best wel wat van geleerd, maar ik heb er niks mee gedaan... Ik heb een host, met php en mysql, maar ik had geen zin in al dat uploaden steeds etc. etc...
Nou heb ik toch maar eens iets geupload toen ik bij SQL aankwam, omdat ik niet zeker wist of ik bij mijn host wel eigen databases kon aanmaken... dus ik heb dit gekopieerd:

PHP:
<?php
$_CONFIG["Username"] = 'root';
$_CONFIG["Password"] = '';
$_CONFIG["Host"]     = 'localhost';
$_CONFIG["Database"] = 'gastenboek';

$Verbinding = mysql_connect($_CONFIG["Host"], $_CONFIG["Username"], $_CONFIG["Password"]);

if($Verbinding == false) // Verbinding is mislukt!
{
        trigger_error("Kan geen verbinding maken met de database");
}

$Result = mysql_query("CREATE DATABASE " . 
mysql_escape_string($_CONFIG["Database"]), $Verbinding);

if($Result == false)
{
        trigger_error("Kan de database niet aanmaken!");
}
else
{
        echo "De database is succesvol aangemaakt";
}

mysql_close($Verbinding);
?>
Natuurlijk alles juist ingevult bij die eerste 4 dingen, opgeslagen als .htm, geupload, geopend met mijn browser maar er stond aleen mar een groot leeg vel... Ik heb geen flauw idee hoe ik php dingen moet opslaan (ja normaal zitten ze in html verwerkt....) of hoe ik makkelijker (zonder uploaden, en dus ook veiliger) dingen kan testen.. Ook vraag ik mij af wat ik fout heb gedaan.. Ik heb er totaal geen verstand van verder...

Iemand tips/ ideeen/ oplossingen??

Heb je script bij mij getest, werkt perfect!

Ik gebruik WOS voor het testen van mijn php-scripts. WOS is speciaal voor usb-sticks ontwikkeld, en kun je dus gemakkelijk van de ene naar de andere computer meenemen! Andere mogelijkheid is Xamp of Wamp, maar die kan je niet zo makkelijk op usb-stick meenemen...

Dank je voor je reactie!
Toevallig werk ik op 2 computers, en heb ik mijn USB stick bij me ;), dus ik ga hem morgen uittesten. maar eerst naar bed:D :D

Ik zou niet beginnen aan die USB Sticks gedoe..

Wat je nodig hebt om je PHP te laten werken:
- een server/host met PHP (en SQL)
- een PHP bestand opgeslagen als .php (dus niet als .htm)

Als je een server hebt moet je je SQL instellen en in je bestand moet je dan deze gegevens vervangen:

PHP:
$_CONFIG["Username"] = 'root';
$_CONFIG["Password"] = '';
$_CONFIG["Host"]     = 'localhost';
$_CONFIG["Database"] = 'gastenboek';

De Host is meestal gewoon "localhost".

Als je dat hebt gedaan moet je het dus als .php opslaan, dan uploaden.. en als het goed is werkt het dan ;).

Veel geluk.

Waarom niet USB-stick?

Ik vind dit heel gemakkelijk en het werkt perfect om mijn php-bestanden te testen... Gewoon inpluggen, server opstarten, en je hebt alle mogelijkheden? Wat heb je ertegen?

Waarom niet USB-stick?

Ik vind dit heel gemakkelijk en het werkt perfect om mijn php-bestanden te testen... Gewoon inpluggen, server opstarten, en je hebt alle mogelijkheden? Wat heb je ertegen?

Omdat mijn site op m'n server staat die ik bereik via FTP. Dus FTP programma starten uploaden, en je hebt alle mogelijkheden :P? En als je script werkt kun je em gewoon laten staan.. vind ik simpeler dan server op USB stick instaleren, Server starten, Script openen, en kijken.. is ie goed dan uploaden via FTP naar je server. Tevens kan de server van je site een andere PHP versie hebben.
Echter zie ik het nut van een USB stick ook wel, maar alleen als je een computer hebt zonder internet fzo maar als je er toch een site wilt maken.

Ben lang niet online geweest.. heb nog niks getest... ik weet zeker dat ik de instellingen goed heb, dus dan zou het liggen aan de .htm ipv .php... maar mij lijkt zo'n progje makkelijker..

Ik ben nu de website van wos aan het bekijken, en zie dat het een idd een hele server is... ik had gedacht dat het gewoon een simpel progje was om ff snel te testen, maar dit neemt best wat ruimte in.. Dan denk ik inderdaad ook dat ftp makkelijker is... Nu maar eens extensie verranderen, kijken of ie dan wel werkt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan