testje server

• Onderwerp starter Onderwerp starter R15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
*verwijderd*

verwijderd

Laatst bewerkt:
nope, onbereikbaar.

De regel:
#Listen 12.34.56.78:80
is een voorbeeld. Je moet er bliijkbaar je ip invullen en dan een poort. Maar alleen poort is ook o.k. meen ik.

Voor buitenaf moet je je ip-adres hebben. Vind m op sites als www.whatismyip.com . Stel dit is 82.168.165.206, dan krijg je dus:
Code:
82.168.165.206:80

Foutje van mij, heb het ipadres gebruikt dat Vegras aangaf.:o Neem aan dat je servertje nu uitstaat, want op het IP-adres dat jij geeft krijg ik pagina niet gevonden.

He, dat's mijn site :p :thumb:

Ik heb, toen ik ook eens n server wilde, ook veel problemen hehad met m online krijgen.

Korte check-list:

1. staat server aan
2. kan via localhost m zien
3. router goed ingesteld, porten geforward, wan<->lan etc. goed gezet​

Wat bij mij het probleem was waren wat instellingen in de router. Wat voor router heb jij?

:thumb:

hmm, kan je een screen(of screens, meervoud is altijd beter) maken van je router-firmware?

:thumb:

Aan DNS instellingen moet je niet zitten - custom DNS servers kan je (zou ik) gewoon op 'off' zetten.

Even kijken. Je zult in ieder geval in het NAT-menu (Network Translation) even moeten kijken, daar zul je waarschijnlijk een poort moeten doorschakelen. Zoiets (ander scherm natuurlijk, maar gaat om het idee):
wsding1.jpg

Laatst bewerkt:
ehm, 1e scherm ziet er goed uit. 2e heb ik geen flauw idee, maar ik zou t eerst zo eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan