testomgeving wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
beste forummers,

ik heb een website in wordpress. ondanks dat ik geen kennis heb van website maken lukt het redelijk. Nu ben ik eigenlijk online de website aan het maken en ik vraag me af hoe ik in een testomgeving dat kan doen en dan als de pagina klaar is die online kan zetten. Ik zoek een handleiding daarvoor die een dummy als ik kan begrijpen. Zodra er iets instaat over php mysql of databases, haak ik af. Wie weet iets waar ik verder mee kan?
of moet ik gewoon online blijven werken?

dank alvast
Muman

Hoi,
probeer eens met "EasyPHP" lijkt mij voor u het makkelijkste maar je kan ook surfen naar wamp of xamp. Ben ook geen crack in php, maar ik kan via EasyPHP offline testen

Greetz

Kan je niet een aparte directory maken waar je Wordpress in ontwikkelt? Of een lokale webserver op je eigen PC installeren (zoals XAMPP)?

@ Muman:
Ik begrijp uit je vraag dat de website zelf al wel klaar is en dat je daar mee verder wilt.
Je wilt alleen elke nieuwe pagina eerst zelf beoordelen voordat die online staat.
Begrijp ik het zo goed?

Dan heb je geen andere (test-)omgeving nodig.
Binnen WP kun je elke nieuwe pagina eerst als concept opslaan. Dan kun je hem zelf bekijken zonder dat "de buitenwereld" hem kan zien. Wanneer je tevreden bent, kun je hem publiceren zodat hij voor iedereen zichtbaar is.

@ gast0660 en PHP4U
Jullie reageren op iemand die zelf al zegt dat hij niet met sql en databases uit de voeten kan.
En wat is jullie advies: wamp of XAMPP. Kan dat niet beter?

En voor iemand die al een website heeft draaien is het niet handig om nog eens overnieuw te beginnen met EasyPHP.

ik had al een test.website.nl domein aangemaakt maar dus niet nodig.

Ik gebruik het template enfold en daarin kan ik, heb ik net ontdekt, pagina's openbaar, beveiligd met wachtwoord of prive aanvinken. Niet als concept. maar deze opties zijn misschien ook al voldoende.

dank je wel.

Eventueel kan je ook een subdomein toevoegen maar niet de DNS ernaar toe wijzigen, zodat deze onbereikbaar is voor het internet. Vervolgens pas je je host file op je PC aan en point je daar het subdomein naar het juiste IP. Vervolgens zal jij als enige de website te zien krijgen en verder niemand op het internet.;)

bedankt allemaal, vooral tecsman voor het begrip dat ik niet zo veel snap. (Hoewel ik het vaak in theorie nog wel een beetje snap maar in de praktijk kan ik het dan helemaal niet meer volgen)

de mogelijkheden die mijn template biedt om de pagina's openbaar, prive, beschermd met wachtwoord aan te vinken, voldoen niet in mijn standaard. Ik heb de menustructuur compleet zodat bezoekers een beeld krijgen wat ze kunnen verwachten. Op de pagina's die niet zijn ingevuld staat op zijn minst een zin dat de pagina nog in ontwikkeling is met een link naar de contactpagina. Als ik die pagina's nu afscherm met een wachtwoord of prive aanvink staat er een standaard tekst waar de bezoeker niets mee kan.
Ik denk dat ik een voor de hand liggende workaround heb gevonden: Zo simpel dat ik me schaam het niet eerder te hebben bedacht: Ik kan gewoon pagina's maken en die niet aan de menustructuur linken. Als die dan klaar is geef ik die de juiste naam en verwijder de pagina die nu aan het menu is gelinkt.

ik kan dan gewoon experimenteren met pagina opmaak e.d. zonder dat bezoekers het merken. ik kan dingen laten staan en een paar dagen later verder gaan e.d. Misschien nog wel een wachtwoord voor de slimmerik die toch verder gaat neuzen.

:)

Of twee Wordpress-installaties naast elkaar draaien? Eentje voor publiek, en de andere voor ontwikkelings doeleinden.

Ideaal als je aan een template werkt.

Ik gebruik tot volle tevredenheid al jaren Xampp.

Op mijn PC gebtruik ik een lokaal domein www.example.lan. Dit domein kun je toevoegen in bestand
%windir%\System32\drivers\etc\hosts (in Kladblok bewerken).
127.0.0.1 example.lan
127.0.0.1 www.example.lan

Verder gebruik ik in al mijn websites relatieve urls, als voorbeeld
<base href="http://www.example.nl/test7/">
<link rel="stylesheet" href="css/style.css">
Dit heeft als voordeeld dat ik alleen maar de <base> hoeft te veranderen om alles live te zetten.

Over de moeilijkheid van een database aanmaken in Xampp
- Ga naar http://localhost/xampp/
- klik op phpMyAdmin, klik dan op Databanken
- Typ een naam zoals je de database wilt noemen en klik op Aanmaken

Lijkt mij niet zo moeilijk (en ja, google en Helpmij zijn er voor ondersteuning)

Suc6. Have fun!

Laatst bewerkt:
Zodra er iets instaat over php mysql of databases, haak ik af.

Hebben jullie deze zin uit mijn openingspost niet gelezen?

Gelukkig heb ik een eenvoudige manier gevonden, want ik zou hier echt hopeloos van worden! Het is vast goed bedoeld enthousiasme maar ik snap er nul, nada, niets van.

Hebben jullie deze zin uit mijn openingspost niet gelezen?
En waarom haak je dan af? Elk leerstof kan mooi meegenomen zijn. Er staat een wereld van Google voor je neus, een forum... wat wil je nog meer wensen?

En waarom haak je dan af? Elk leerstof kan mooi meegenomen zijn. Er staat een wereld van Google voor je neus, een forum... wat wil je nog meer wensen?

ik wil een website en heb niet de behoefte of de tijd om te leren voor website-ontwikkelaar. Zodra ik het kan betalen ga ik het ontwikkelen en bijhouden van de website uitbesteden. Ieder zijn hobby.

De basiskennis over wat MySQL is, en hoe je iets moet installeren is zo geleerd. Dit staat volkomen los van het ontwikkelen van een website.
En anders is een simpele kijk op Google toch wel de oplossing? Of anders een topic op dit forum?

Ter vergelijking: Als ik een vlek in mijn trui heb die ik er lastig uit krijg, dan kijk ik op Google naar mogelijke oplossingen, of schakel even een telefonische hulplijn in. Dat wil niet zeggen dat ik dan meteen studeer voor chemicus.

ik wil een website en heb niet de behoefte of de tijd om te leren voor website-ontwikkelaar .....
Je hoeft niet te leren voor website ontwikkelaar om een eenvoudige website online te krijgen, maar enige basiskennis is noodzakelijk. Als je hier geen tijd voor vrij kunt maken dan kun je beter voor Wix ofzo kiezen. Zodra er budget genoeg is laat je een website op maat maken.

beste forummers,

ik heb een website in wordpress. ondanks dat ik geen kennis heb van website maken lukt het redelijk. Nu ben ik eigenlijk online de website aan het maken en ik vraag me af hoe ik in een testomgeving dat kan doen en dan als de pagina klaar is die online kan zetten. Ik zoek een handleiding daarvoor die een dummy als ik kan begrijpen. Zodra er iets instaat over php mysql of databases, haak ik af. Wie weet iets waar ik verder mee kan?
of moet ik gewoon online blijven werken?

dank alvast
Muman

Ik denk dat, mede door de antwoorden die sommigen hier geven, het onderwerp net iets te niche is.
Op de instructie pagina van WP zelf wordt uitgebreid ingegaan op deze mogelijkheden van een WP run via localhost:
https://wordpress.org/support/forum/localhost-installs

Tevens zit er een forum bij waar je specifiek op eventuele issues kunt bekijken:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan