Testplan

• Onderwerp starter Onderwerp starter ravo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ravo

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Hallo,

ik weet niet of ik mijn vraag hier moet stellen.

mijn vraag is, ik ben zegig geweest met linux VPN-server en daarbij en exchange server.
daarbij moet ik een testplan maken maar ik snap het helemaal niet wat er in moet komen.
weet iemand iets daarover???

weet iemand waar ik standard template voor testen kan vinden of een testplan die ik kan aanpassen (voorbeeld).

alvast bedankt,

Ravo

Op zich als je met een goed plan van aanpak begint, waarin staat welke diensten allemaal opgezet moeten worden, zou je daar zo je testplan uit moeten kunnen halen.

En het testplan is ook afhankelijk van de eisen van de klant, in dit geval school (neem ik voor het gemak even aan).

Dus pak de opdracht erbij, kijk welke eisen er gesteld worden, tik daarbij een plan van aanpak. En haal daar vervolgens je testplan vandaan.

Je zult nog wel een aantal testgebieden kunnen onderscheiden.

Connectiviteitstest - Kan ik een VPN-verbinding opzetten, kan ik de server uberhaupt bereiken.

Functionaliteitstest - Kan ik de diensten uitvoeren zoals bedoelt, kan ik mail ophalen via VPN, komt er mail binnen, kan ik mail versturen etc.

Lijkt me toch genoeg om mee aan de slag te kunnen. Want de policy op helpmij.nl is dat huiswerkvragen niet mogen, omdat je er dan niks van zult leren. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan