teveel draadloze verbindingen in de buurt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomtem

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
gegroet

ik heb volgend probleem,
mijn draadloze verbinding werkt soms niet :confused: namelijk:
- soms werkt de WIFI dagen aan een stuk wel
- de LAN verbinding met draad werkt altijd
- soms echter, valt de WIFI verbinding compleet weg, terwijl de pc's met draad wel internet behouden
- als de draadloze verbinding wegvalt, dan vind ik deze in mijn netwerklijst wél nog terug, en dit zelfs met bijna maximum signaalsterkte (zie afbeelding, mijn verbinding heet kristoffelstraat1)

3146845701_a6c92c9350_o.jpg

het gaat over een DLINK router DI-524, in volgende configuratie:
2695650721_1ef4b9c47b_o.jpg

heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
is het eventueel zo dat er interferentie kan zijn van andere verbindingen ?
(ik heb er soms 5 in de buurt)

ik heb in ieder geval mijn kanaal al verzet naar nr 13, dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen (zie screenshot)

klik om te vergroten:

alle hulp en sugesties zijn welkom ...

Wat soms helpt is een reset van je modem. Haal de netspanning eraf, wacht een paar minuten en zet de spanning er weer op.

Lees anders ook deze handleiding eens door.

Wat je ook kan proberen is met bijvoorbeeld netstumbler de netwerken scannen en kijken welk kanaal ze gebruiken, stel voor jou netwerk dan een ander kanaal in.

Wat je ook kan proberen is met bijvoorbeeld netstumbler de netwerken scannen en kijken welk kanaal ze gebruiken, stel voor jou netwerk dan een ander kanaal in.
dat had ik dus al gedaan, zie screenshot op het einde van mijn eerste post, ik zit nu op kanaal 13, er zijn er een paar andere op kanaal 6, en iemand op kanaal 1
herstarten, stekker uitrekken, etc heb ik ook allemaal geprobeerd gisteren, zonder resultaat

deze morgen echter had ik meteen verbinding, en lijken alle problemen opgelost,
maar zo gaat het al maanden aan de gang ... een periode zonder problemen, afgewisseld met 1 of 2 dagen zonder verbinding :( ideeën over wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn, zijn nog steeds welkom

Wellicht stoort er iets je antenne. Metalen voorwerpen in de buurt van de antenne kunnen een behoorlijke invloed hebben

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan