Teveel opstart programma's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crippy

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2001
Hallo allemaal,

De computer doet er langer over dan voorheen om op te starten. Ik denk wel een minuut langer dan normaal.
Het volgende heb ik al gedaan:

-Tempmap leeg.
-Cookies leeg.
-Adaware zijn werk laten doen.
-Spybot zijn werk laten doen.

De bijlage is een kopie opstartende programma's.

Wat kan ik verder nog doen om het opstarten te versnellen?

Groetjes Crippy.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door crippy
Hallo allemaal,

De computer doet er langer over dan voorheen om op te starten. Ik denk wel een minuut langer dan normaal.
Het volgende heb ik al gedaan: etc.

Wat kan ik verder nog doen om het opstarten te versnellen?

Groetjes Crippy.

Heel veel programma's worden voorgeladen om het opstarten op het moment dat je ze nodig hebt te verkorten.Dat is bij de huidige snelle processors niet meer zo'n probleem.
Je kunt dus veel programma's stoppen door via
Start/Uitvoeren/msconfig te laten draaien en dan onder de tab 'Opstarten' te kijken welke progrmma's je niet direct nodig hebt. b.v. Real Player kan best starten op het moment dat je het werkelijk nodig hebt. Voor die programma's haal je het vinkje weg.

Bij mij staan er in Spanningsvoorziening, toetsenbordkeuze, afsluiten PCMCIAkaarten, geluid, hotsync, Zone Alarm, Norton Antivirus. De rest staat uit.

Een andere manier om je systeem sneller te maken is door regelmatig RegClean te draaien of Register Mechanic. Als er missers in de registers zijn moet het systeem langer zoeken. Vooral door het gebruik van Register Mechanic is mijn systeem (W98) veel stabieler geworden.

Wat kan ik dan eventueel uitvinken aan de hand van de bijlage?

Geplaatst door crippy

De bijlagelijst komt mij onbekend voor, ik heb W98SE.

Maar als je MSCONFIG start en naar de tab Opstarten gaat kun je zien wat daar allemaal aan staat.
Stel je voor dat je alle vinkjes weg haalt, wat zou je dan missen in de systemtray??

In ieder geval een Anti Virusprogramma, en geluidscontrole. De rest zou je dus allemaal uit kunnen zetten.

Bij mij staan er 8 in de Msconfig, waarvan er 7 opstarten.

Ik gebruik XP pro

Lucia

Geplaatst door crippy

Je zou even een screentje moeten maken (desnoods meerdere) van msconfig:

Start - uitvoeren - msconfig - tablad opstarten

Wellicht iets te groot. Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn

Zo kan het ook: Ga naar Start/uitvoeren, en type Msinfo32 gevolgd door 'OK'. Ga naar Softwareomgeving/Opstartprogramma's. Daar zie je alle progjes die automatisch geladen worden wanneer je Windows opstart. Klik nu in de menubalk op 'Bewerken/alles selecteren', en vervolgens op 'kopiëren'. Plak de inhoud in je bericht, zo kunnen kenners zien wat er uitgevinkt kan worden.

Ook kan je hier nog kijken wat de verschillende programma's doen en of ze nodig zijn met opstarten: http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

Hij was idd te groot.
Dit zijn dus de programma's die opstarten.

Bijlagen

• sysinfo.jpg
    sysinfo.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 60
Geplaatst door crippy
Hij was idd te groot.
Dit zijn dus de programma's die opstarten.

Ter informatie voor iedereen.

Er stond 3x gedownload, Ik klikte op download maar kreeg geen reactie en toen tikte ik nog maar een paar keer. Later zag ik 8 x gedownload. Dat waren er dus 5 van mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan