teveel software

Status
Niet open voor verdere reacties.

markus20

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hallo,

Ik ben helemaal gek van software. Het liefst gooi ik mijn hele pc vol met software en handige programma's want er zijn gewoon teveel handige programma's..!
Weet iemand of je pc nou eigenlijk wel trager word van heel veel geinstalleerde software?
Natuurlijk laat ik geen software automatisch met mijn pc opstarten maar ben wel benieuwd of veel software inpackt heeft op je systeem.

Gr Mark

Nee, hoewel het wel veel schijfruimte kost als je er veel groot spul op hebt staan.
Ikzelf heb ook veel tooltjes e.d., maar het is niet trager:)

Laatst bewerkt:
je zegt nee heeft geen impact, maar wordt trager? is dat niet jezelf tegenspreken?

Eh, verkeerd getypt:p
Het had 'niet trager' moeten zijn:D

Ik heb altijd zo'n idee van wel, ligt er natuurlijk ook aan wat je er op zet. Als je de hele adobe creative suite erop zet, tsja, dan gaat het misschien wel iets trager.
Maar dit is mijn ervaring...

Wel, ik zou zeggen van wel.

Zowel je register als harde schijf raken gefragmenteerd door het installeren en deïnstalleren van software. Ook wordt je opstartlijst beïnvloed. Als je dit, zoals jij zegt, goed in de gaten houdt, moet je ook even een tooltje zoals Autoruns proberen. Vermijd ook dat programma's bepaalde functies gaan toevoegen aan andere programma's (bvb. een eigen knop in Internet Explorer e.d.). Verder moet je zeker de invloed op je contextmenu in de gaten houden. Hoewel deze laatste twee zaken gemaakt zijn om het gebruiksgemak te vergroten, verzwaart het je systeem enorm. ( En ja, dat merk je als je een computer hebt als de mijne :D )

Programmasuites zoals die van Adobe durven ook "Automated Update Programs" mee laten opstarten. Ze zitten daar maar te wachten tot er een update uit is. Schakel die rommel gewoon uit. ;)

Verder kun je ook een Virtuele PC aanmaken om al je software in alle veiligheid te testen zonder dat je eigen systeem er trager van wordt.
http://www.virtualbox.org/
http://pcmagazine.zdnet.be/downloads.cfm?id=72366

Maar het register kan je ook weer defragmenteren, en 'oude' sleutels kan je met speciale software automatisch laten verwijderen.
En de HD kan je ook laten defragmenteren, dus misschien ietsje trager dan:D
Ik heb er in elk geval geen last van, en je wilt het aantal programma's vast niet zien.

Maar het register kan je ook weer defragmenteren, en 'oude' sleutels kan je met speciale software automatisch laten verwijderen.
En de HD kan je ook laten defragmenteren, dus misschien ietsje trager dan:D
Ik heb er in elk geval geen last van, en je wilt het aantal programma's vast niet zien.
Omdat ik wist dat je dat ging zeggen heb ik er dus "En ja, dat merk je als je een computer hebt als de mijne" bijgezet. :D:p

Het is toch een kwestie van tijd voor de software het overneemt... (*demonische lach*) :evil:

Nee, puur de installatie van software zal je PC niet merkbaar trager van worden.
Míts je geen extra programma laat opstarten (en dat geldt dus ook voor ongemerkte services!) en je schijf netjes op orde houdt (dus defragmenteert).

Een computer met 20 GB gebruikt is niet trager dan een met 200 GB gebruikt.

Wel kun je tegen wat Windows beperkingen aanlopen. Een map opsommen met 10000 files duurt langer dan een map opsommen met 10 files. Daar hetzelfde effect zou je krijgen met bv. veel muziekfiles.

En een oudere, minder krachtige computer zal er meer last van hebben dat een wow computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan