teveel vermogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kpothof

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Ik heb een sony vaio laptop en mijn laptop vreet accu's.
Heeft er iemand ervaring of een tip dat mijn laptop teveel vraagt van mijn accu?
Ik heb nu een nieuwe accu gekocht(orgineel en nieuwe versie) en binnen een uur is de accu leeg.
Op dat moment heb ik geen dvd's gedraaid of iets wat extra vermogen vraagt.

Welkom op Helpmij.

Zit er geen energie besparende functie op je laptop?
Kijk eens onder de eigenschappen van energiebeheer. (zie plaatje)

attachment.php

Vaak levert de fabrikant ook functies mee zoal het halveren van het beeldscherm verlichting als de accu wordt gebruikt.
Dat is bij jou niet het geval?

Ps. je vraag staat nu in de laptop-sectie.

Bijlagen

• Energiebeheer.gif
    Energiebeheer.gif
    23,7 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
De laptop staat wat betreft energie verbruik op draagbaar/laptop.
Ik heb 'm nu gezet op minimaal energieverbruik maar ik twijfel of dat het is.
Dat lijken mij zulke minimale verschillen.Ik denk meer aan een koelvent die bijvoorbeeld te zwaar draaid waardoor hij vermogen trekt....

Wat voor type Vaio is het eigenlijk?
Is de laptop nog origineel, dus niet opnieuw geïnstalleerd?
En hoe zit het hiermee?
Vaak levert de fabrikant ook functies mee zoal het halveren van het beeldscherm verlichting als de accu wordt gebruikt.
Vaak wordt er bij laptops gebruik gemaakt van Cool'n Quiet of Speedstep, afhankelijk welk processor er in de laptop zit.
Dit zorg er ook voor dat de fans niet constant op max draaien, hoe zit dat bij jou?

vaio

Mijn vaio is de pcg-fr415s en is orgineel dus nieuw gekocht.
Hoe de fan aansturing, als je dat bedoelt, bij mij is geregeld weet ik niet.
Is het software wat je bedoelt met de speedstep?
Ik kan je wel zeggen dat mijn fan continue draaid en ik heb het gevoel dat ik in deze richting moet zoeken

Op de site van Sony is de zien dat de batterij het toch wel zo'n twee uur vol moet houden.
Loop anders de punten eens door als je op de link "How does Sony determine the battery autonomy?" klikt.
Heb je daar iets aan?

vaio

Misschien heb ik er wel iets aan.
Ik kan alleen de brightness level niet vinden om die waarde op 5 te zetten.
Verder heb ik het energie power management op maximum battery life gezet.Volgens mij bedoelen ze hiermee de stand om het langst met de batterij te doen dus zuinigst.
Verder heb ik wel eens gehoord dat continue de MSN aan houden ook energieverslindend is.Hoe zou ik niet kunnen onderbouwen...

Dit staat er in de handleiding, wel een beetje moeilijk te vinden trouwens.
Indien nodig drukt u op Fn+F5 om de helderheid van het LCD-scherm aan te passen. Druk op de pijltjestoets omhoog of naar rechts om de helderheid te verhogen. Druk op de pijltoets naar links of omlaag om de helderheid te verlagen.
Wat betreft messenger weet ik niet hoeveel stroom die uit de batterij zou trekken.
Druk eens op Ctrl-Alt-Del om het processorgebruik te bekijken, op die manier krijg je wel een indicatie.

Laatst bewerkt:
Ok dank je,

ik heb het idee dat de batt iets langer meegaat.Denk ook dat ik het resultaat niet in 1x zal zien maar dat het langzaam zal gaan maar er is vooruitgang...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan