teweinig virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

muts32

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
4
hallohier ben ik weer,ik ben bezig met video-montage,maar als ik de film die klaar is in avi om wil zette geeft hij aan dat ik te weinig virtueel geheugen heb.en dat windows het virtueel geheugen zal vergroten,maar er gebeurd niks.
wat moet ik nu doen....?ik gebruik win.2000 en heb 1100mhz,en 128 mb geheugen,ik weet niet of jullie daar wat aan hebben?ik ben bij help gaan kijken en hij staat ingesteld op 192 mb en 381 mb maar durf zelf niks eraan te veranderen.....
of kan dat geen kwaad?en waar moet ik hem op instellen.....
groetjes natasja
 
Als je 128 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384
Bron.
Wel ff opnieuw opstarten als je dit hebt ingesteld.
Ik weet niet of het helpt.
Ik ben bang dat je te weinig (ram)geheugen hebt voor beeldbewerking.
Dat kunnen de Experts je wel vertellen.:)
 
Hoeveel ruimte heb je nog op de harde schijf?
Voor het virtueel geheugen wordt ruimte op de harde schijf gereserveerd, is dit te weinig heb je natuurlijk ook een probleem.
 
probere dan maar

ik ben benieuwd....ik ga dus mijn instellingen van het geheugen veranderen.....en we zien wel wat er gaat gebeuren,ik hoop alleen dat het geen andere progamma's schaad.
en ik heb nog wel genoeg ruimte op harde schijf 43 gb,moet voldoende zijn......
ik hoop dat het lukt...want het is echt heel leuk om te doen ,het monteren van films.
bedankt alvast voor jullie reactie.
groetjes natasja
 
Je virtuele geheugen wordt pas gebruikt zodra er te weinig (RAM) geheugen is om een proces uit te voeren.
Dat je systeem aangeeft dat je te weinig Virtueel Geheugen hebt, betekend dus eigenlijk dat je te weinig geheugen in je systeem hebt zitten.

128 MB is tegenwoordig (zeker voor fotobewerking) eigenlijk al weer te weinig. Het minimum is 256 MB (spellen, foto/video bewerking, zware applicaties). Ik zou je dan ook aanraden om meer geheugen aan te schaffen, bijv. een bankje van 256MB erbij. Dan gaat alles ook weer sneller.
 
Ik sluit me helemaal bij Bokkie77 aan, het RAM geheugen is sneller dan het virtueel geheugen op de harde schijf, dit virtuele geheugen is dus een belemmerende factor voor wat betreft de snelheid voor fotobewerking en andere geheugen vretende programma's
 
kost weer geld

oke allemaal harstikke bedankt,
ik ga dus geheugen erbij doen...tenminste ik niet maar iemand anders.die ik daar zeer dankbaar voor ben.
tja het moet geld blijven kosten he als je een hobby zoals computeren hebt.(haha).
ik beantwoord deze vraag dus maar als opgelost,want ik neem aan dat dat straks ook is als er geheugen bij komt.
groetjes natas
 
instellen

Je mag je minimum en maximumwaarde gerust 3X de waarde van je ram zetten.
Dit geeft zeker geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan