Text bestaand maken van DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jehobo

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Ik zoek een progie die een tekt bestaand maakt van de inhoud van mijn DVD/CD, zodat ik deze kan uitprinten zodat ik weet wat op de DVD/CD staat

wie kan mij helpen met zo'n programma ???

Geplaatst door jeroendenoot
Wil je beeld in tekst omzetten???
Of begrijp ik het verkeerd?

Wat ik wil is gewoon een tekt bestaand die ik kan kopieren met een plaatje kan ik de tekts niet markeren

Tussenoptie is mogelijk een Screendumpje in de verkenner en dan plakken in Word ?

Geplaatst door gast0225
Tussenoptie is mogelijk een Screendumpje in de verkenner en dan plakken in Word ?

Klopt maar ik wil de tekst aanpassen, met een screen jump in word gaat dat niet :confused:

nou, met een volgende bypass kun je dat screendumpje ook weer aanpassen :

bypass 1 : screendump
bypass 2 : uitprinten en dan inscannen met Abby Finereader en
bypass 3 : vervolgens gewoon met WinWord als tekstbestand bewerken en opslaan als .DOC. (100% succes verzekerd).

Om vast vooruit te lopen op je mogelijke vraag : Abby Finereader kwam ik 2 jaar geleden "toevallig" tegen op een site die toen vooral bekend stond om zijn MP3 downloads. Tegenwoordig hoor je steeds minder van die site (zeker nadat ze een paar keer "op hun broek hebben gekregen van de rechter" ;) :D

Bork,

die databases, zijn dat niet progjes waar je eerst handmatig de data moet invoeren alvorens er gebruik van te kunnen maken?

Jehobo,
mocht je nog je bedenkingen hebben wat Abby betreft: plaats dan voor de grap hier een (duidelijke / heldere / leesbare) JPG van een willekeurige DVD en een kwartiertje later krijg je 'm van mij als .DOC terug......... ;) :D

Laatst bewerkt:
Bork : Ok, maar da's m.i. nu net wat topicstarter dus NIET wil.

(Anders kan 'ie ook Access, Excel, of van mijn part WinWord gaan gebruiken als invoer apllicatie, maar da's allemaal toch best wel een hoop typewerk)

Ik ben er inmiddels al uit...

Heb gewoon CMD gestart daarna naar de DVD gaan.... DIR in type en dan de tekst markeren en alles kopieren naar word.....
Alvast de rest bedankt voor het meedenken.....:thumb:

Misschien nog een aanvulling:

gebruik het volgende commando:
Code:
dir >> c:\inhoud.txt

dan krijg je een bestandje inhoud.txt op je c schijf te staan die je gewoon in bijna elk gewenst programma kan openen (scheeld weer markeren en plakken)

:) Je kan ook onderstaande code in kladblok opslaan als TextDir.bat en plaatsen in C:\Windows..

Code:
@echo off
dir %1 /b /s /-p /o:gn > "%temp%\Listing"
start /w notepad "%temp%\Listing"
del "%temp%\Listing"
exit

dan onderstaande code opslaan met kladblok als Inhoud.reg en aan je register toevoegen..
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\Inhoud]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\Inhoud\command]
@="Textdir.bat \"%1\""

Als je dat gedaan hebt kan je met een rechts klik op een map voor inhoud kiezen en verschijnt er een kladblok met de inhoud, die je dan weer als .txt .rtf of .doc enz. kan opslaan..

Note: Je kan achter af de weergave van de map in text aanpassen door bijvoorbeeld de /b of de /s (of allebij) weg te halen uit de batch.. Dat moet je zelf even bekijken hoe je het 't liefste hebt..

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan