Text bestand binnen excel plaatsen op door mij gewenste plek.

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenschutte

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
10
Goedemiddag,

Ik zit nu al een tijdje te zoeken naar een oplossing voor mijn probleem maar kom er maar niet uit.

Voor mijn werk moet ik nu telkens een textbestand openen en dan vervolgens die inhoud kopieren/plakken naar een excel bestand.. dit zou natuurlijk prima met een macro kunnen!
Als ik de macro hieronder gebruik, dan opent hij een NIEUWE werkblad en plaats daar netjes de inhoud.
Hoe krijg ik de gegevens op het nieuwe werkblad (output) in 1 x in mijn excel? ik wil het liever niet op een nieuw werkblad.

ik hoor het graag van iemand die er verstand van heeft! :) bij voorbaat dank!


Code:
Option Explicit

Sub CommandButton1_Click()

Dim Filt As String
Dim FilterIndex As Integer
Dim Title As String
Dim FileName As Variant

Filt = "txt Files (*.txt),*.txt"
Title = "Select a txt File to Import"
FileName = Application.GetOpenFilename()

If FileName = False Then
MsgBox "No File Was Selected"

Exit Sub
End If

With Application.ActiveSheet

End With

Workbooks.Open FileName

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Heb je de tablequery al gebruikt op het tabbald data ?
 
Geef eens een voorbeeld van zo'n tekst bestand en hoe dat er dan na de import in Excel uit zou moeten zien.
 
Geef eens een voorbeeld van zo'n tekst bestand en hoe dat er dan na de import in Excel uit zou moeten zien.

de tekst ziet er zo uit:

Code:
404.pdf
405.pdf
417 (2).pdf
425.pdf
427 (2).pdf
430.pdf
437.pdf
459.pdf
475.pdf
lijst.txt
404.pdf
405.pdf
417 (2).pdf
425.pdf
427 (2).pdf
430.pdf
437.pdf
459.pdf
475.pdf
lijst.txt


In excel moet het hier komen:

FILIAALCONTROLE
jan feb mrt april mei juni juli aug sept okt nov dec
404 404 404 404 404 404 404
405 405 405 405 405 405 405
414 407 414 414 414 407 417
417 414 417 417 417 414 425
425 425 425 425 425 417 427
425 427 430 427 427 425 430
427 430 437 427 430 427 437
430 433 448 430 437 436 475
436 436 453 436 448 453
437 437 460 437 453 460
453 438 448 460 475
460 448 453 475
475 448 460 404
453 475 405
460 407
475 404 414
476 405 417
487 414 425
417 427
425 436
427 453
427 460
430 475
436
437
448
453
460
475

Zo moet het in excel komen.
Weet niet hoe ik hier een excel kan delen :)

Ik zou dan per locatie een macro willen maken zodat ik een tekst selecteer die zoals deze tekst gelijk staat aan maand aug.

Dan klik ik op de Aug macro en moeten de gegevens dus tussen : (I3:I50) komen.
 
Nog niet duidelijk. De namen van die pdf bestanden staan in een tekst bestand? En waar moet de macro dan bepalen bij welke maand zo'n naam hoort? En wat moet er dan met lijst.txt gebeuren? Het is geen enkel probleem om tekst bestand in te lezen maar het moet wel duidelijk zijn wat er met de informatie uit dat bestand moet gebeuren.
 
Ja klopt, excuus!

Ik wil De macro maken dat hij alle gegevens vanuit het tekstbestand kopieert en gewoon het tekstbestand laten staan.
Het tekstbestand zal altijd op dezelfde plaats blijven staan dus dat moet geen probleem zijn.

In geval zet ik de macro dus op maand Augustus (tekst) en wil ik dat hij naar de cel i3:i100 gaat om de gegevens in te plakken. want hier hoort augustus te staan.

Is dat zo al wat duidelijker?

Ik heb al een knop gemaakt waar hij de waardes : lijst.txt + .pdf + (2) enzo allemaal verwijderd. dus dan hou je alleen de waardes van de eerste 3 cijfers over.
 
Dus Januari staat in kolom B, Februari in C t/m December in Kolom 13?
En, zoals in je voorbeeld, heb je een tekstbestand met op regel 1 de tekst 404.pdf en op regel 2 de tekst 405.pdf enz.?

Edit:
Vind je dit wat? Druk op de knop in het werkblad.
Bekijk bijlage Selectie.xlsm

Ik heb je tekst uit #5 in een tekstbestandje gezet en als test gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan