Text file openen met alle lijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

retsech

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2008
Hi,

Ik heb op internet en mijn VS Contents search gezocht naar een script om een tekst file te openen. En alle zoekresultaten die ik gevonden heb voldoen niet aan wat ik nodig heb.

Ik heb iets nodig waarmee je in een kort script een tekst bestand kan lezen en alle informatie in een textbox plaatsen. Hierbij wil ik ook dat alle regels worden gezet. Een paar die ik gevonden heb toont maar 1 regel. Ook nog een probleem, ik heb eentje nodig die geen extra ongevraagde regel neerplaatst. Ik wil een script die net als de originele Notepad alle regels exact neerplaatst zoals opgeschreven in de text file.

Sommige resultaten zijn niet compleet of doen niet zoals ik gewilt heb. Kan/wilt iemand mij hier uit helpen:rolleyes:? Ik hoop dat mijn vraag duidelijk geplaatst is :thumb:

Laatst bewerkt:
Laatmaar, ik heb al een goede gevonden. Deze voldoet aan wat ik hier beschreven heb.
Het is zo maf, altijd na 3 kwatier rot zoeken en ik besloten heb mijn probleem hier kwijt te kunnen, springt het antwoord spontaan uit de bosjes:p

Voor misschien geinteresseerde mensen, hier is mijn code die ik gevonden heb:

Dim <string naam> As String
<string naam> = My.Computer.FileSystem.ReadAllText("C:\test.txt")
TextBox1.Text = <string naam>

Je kan ook de standaard StreamReader gebruiken. Is net iets zuiverder in code dan uw manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan