• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

text import wizard

Status
Niet open voor verdere reacties.

descheep

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hi allen,

Hoe kan ik het snelst een tekstbestand in excel krijgen, waarbij ieder karakter in een eigen cell komt, dus ook spaties.
De data in dit tekstbestand is niet gescheiden door iets.

Bijgaand bestand is een voorbeeld, waarbij we in excel dus 100 cellen moeten krijgen.

Bekijk bijlage voorbeeld.txt

De werkelijke input, zoals ik in excel moet gaan zetten is vele malen groter.

Mag ook een macro zijn.

1) staat dit allemaal op een enkele regel?
2) excel is beperkt in breedte en diepte, dus wat verwacht je qua "vele malen groter"?
3) de maximale string lengte in VBA is 255 bytes, dus hier wordt je mogelijk ook beperkt.

vele malen groter is sterk overdreven ;-)

alles binnen de perken van wat excel kan.

tot 700 cellen, zeg maar en 10.000 regels.

het lukt tot op heden wel, maar om nu iedere keer 700 delimiter streepjes te klikken vind ik teveel werk.....;-)

Dat is alleen binnen de perken van excel-2010. Alles daarvoor loopt hier dus op vast. Ik denk dat het wel kan met VBA maar je zou moeten testen of een VBA string via een readline wel alle 700 characters meepakt.

*edit* volgens de help-file moet het lezen geen probleem zijn.

Je zou dus met VBA de file regel voor regel in kunnen lezen. Vervolgens kun je de string met "MID" in de gewenste blokjes knippen

Laatst bewerkt:
Met de totale tekst in A:
Code:
=DEEL($A1;KOLOM()-1;1)
of zie ik iets over het hoofd?

Bijlagen

Rob, dat is ook een goede optie, zolang bij het inlezen van de cel, de cel dus alle characters bevat. en de file wordt wel ietsje groter in eerste instantie :P

en de file wordt wel ietsje groter in eerste instantie :P
Je kunt natuurlijk na afloop van de actie de gevulde cellen kopiëren - plakken speciaal - waarden om de A-kolom leeg te kunnen maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan