• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Text in listbox door Commandbutton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnster

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2018
Is het mogelijk wanneer men op een commandbutton klikt er een woord verschijnt in een listbox. Ik ben met een projectje bezig om een kassasysteem te maken in excel. Zie voorbeeld wat ik ongeveer zou willen. Thx alvast voor de moeite.Bekijk bijlage PosApp.xlsmCapture.PNG

Laatst bewerkt:
Leuk plaatje, in een Photoshop forum kunnen ze je vast wel helpen.

Het gaat jou niet lukken de hulp van Dotchie te overtreffen; bekijk eerst maar eens zijn profiel voordat je onnadenkend reageert.

Hoi snibie, laten we niet te hard wezen voor een nieuw forumlid, zeker niet op mijn verjaardag.
@ Johnster, een voorbeeldbestandje doet wonderen, ik ben helaas ben niet de grappigste thuis, er is altijd een van mijn blaffende snuitentrekkers die mij overtroeft.

Thx gast0660, Gelukkige verjaardag trouwens

Heb ondertussen een code gevonden die de tekst naar mijn listbox kopieert maar zou graag een referentie maken naar 2 cellen uit sheet1 zodat product en prijs naast elkaar in de listbox komen.

Capture1.PNGCapture2.PNGBekijk bijlage PosApp.xlsm

@gast0660, Alweer een jaartje erbij. Proficiat. Er staan wel een aantal goede Zuiderbuurbieren in het plaatje. Dus proost.:d

Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Met dat laatste heb je zelf dus geen moeite neem ik aan :p

Een dagje te laat dotchie, maar alsnog gefeliciteerd! :)

Ik heb er voor 4 buttons in gezet, de rest is analoog en kan jezelf aanvullen.

Bijlagen

Aan iedereen, dank voor de beste wensen.
@ Johnster, omdat je op mijn verjaardag lid van Helpmij bent geworden en omdat ik nu eenmaal een zwak heb voor newbies in bijlage een voorzet.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan