text input scrollen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Glest
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Glest

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Hoi allemaal,

Ik heb een text-input die breder wordt om precies even breed te zijn als de tekst erin.

Dit werkt goed als je de breedte update vóórdat je de text er ook echt in plaatst. Anders krijg je in firefox dat de text-input wel breder wordt maar niet mee scrollt en de eerste letter(s) dus wegvallen. Normaal gesproken is dat geen probleem aangezien je bij het typen al van te voren de breedte kunt updaten.

Als het gaat om text die geplakt wordt is het lastiger. Je kunt namelijk niet weten welke tekst er geplakt wordt, en los daarvan wordt het event pas ge-triggered nadat de tekst is geplakt. Dit gebeurt alleen in Firefox, in IE scrollt de textinput wel mee.

Om dit op te lossen zou je dus de text-input handmatig weer terug moeten scrollen. In Firefox werkt scrollLeft alleen niet op textinputs (geen scrollbar).

Wat ik tot nu toe doe is een spatie aan de tekst toevoegen, weer weghalen en de selectie weer goed plaatsen. Dit zorgt er voor dat de text-input alle tekst laat zien. Het is alleen niet zo elegant en ik vraag me af of iemand weet of je text-inputs (dus niet textarea's) kunt scrollen in firefox?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan