Text Toevoegen aan Database met Sql Query Lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie zoiets niet staan

PHP:
VALUES ('', '" .
                        safe_text($_POST['naam']) ."', '" .
                        safe_text($_POST['bericht']) ."', '" .
                        safe_text($_POST['auteur']) . "')";

PHP:
$insertQuery = 'INSERT INTO sitechat (naam, bericht)
               VALUES('. $_POST['auteur'] .', '. $_POST['bericht'] .')';
$insertResult = mysql_query($insertQuery) or die(mysql_error());

Sinds wanneer is de functie safe_text een standaardfunctie? Het is wel handiger om waardes te controleren, maar wanneer je het zelf test dan neem ik aan dat je eerst de functionaliteit controleert en dus geen gekke waardes invult.

Ik heb nu deze code :

**

En het werkt nog steeds niet, bij het Nieuws-Systeem heb ik een bijna dezelfde code, en die werkt wel... als ik die hier probeer werkt hij ook niet.

Marco.

Laatst bewerkt:
Als het goed is krijg je een foutmelding, zou je die willen melden. (Wanneer de query niet goed gaat zorgt de or die(mysql_error()) voor een foutmelding)

Kijk anders in je database of niet iets wordt toegevoegd. Dus ook of er lege velden worden toegevoegd.

Het script zelf geeft geen foutmelding, maar het linkt ook niet door naar index.php, terwijl dat er wel bij staat op het einde. In de Database word niks toegevoegd, ook geen lege velden.
Het veld ID heeft het type int(10) met als Extra auto_increment. Primare Sleutel staat 'aan'.. text & auteur zijn text en hebben als type collcatie latin1_swedisch_ci...
En de connect-gegevens kloppen.

Marco.

Uh ja, als je geen action meegeeft aan het formulier wordt er niet veel mee gedaan.
PHP:
<form method="post" action="<?= $_SERVER['PHP_SELF'] ?>">

Kijk anders even in de broncode wanneer je de pagina test, controleer of er dan inderdaad de dingen staat die jij wilt hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan