• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

text uit invoervak op dialoogkader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xan der

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Deze vraag is ongetwijfeld heel makkelijk te beantwoorden voor een beetje VBA-expert maar als enorme beginner met VBA kom ik er niet uit :confused:

Ik heb een button waarmee er een dialoogkader verschijnt. Hier staan een aantal dropdowns en een invoervak. Dropdowns kan ik direct koppelen met een cel dus die waarde weet ik te gebruiken zodra er op "ok" geklikt wordt.

De vraag is nu: hoe krijg ik de tekst uit het invoervak op mijn dialoogkader ook in een cel?

Alvast bedankt!

Grt.

Het is prettig als je een voorbeeldje plaatst. Dan kan daar gericht op gereageerd worden.

Deze vraag is ongetwijfeld heel makkelijk te beantwoorden voor een beetje VBA-expert
Ja met wat meer informatie over

de tekst uit het invoervak op mijn dialoogkader ook in een cel?
Is dat een tekstbox en listbox en gewoon formulier besturingselement of eentje van het actice-X , je dialoogkader is wsl een userform .

Help de helpers met het plaatsen van een voorbeeldje .

Code:
Sub Knop2_BijKlikken()
    Range("E6") = ThisWorkbook.DialogSheets("dialoog1").EditBoxes("invoervak 4").Text
End Sub

Tnx!

Werkt perfect. Weer een stukje ontrafeld van het enorme oerwoud aan methoden en eigenschappen....

(weet nog iemand ergens een duidelijk overzicht daarvoor? :o )

Al eens gedacht aan overschakelen op Userforms, daar dialogsheets een beetje (veel) uit de mode aan't geraken zijn ;)

@ Warme bakkertje:
De voornaamste reden dat ik nog niet op UserForms overgestapt was is dat ik er nog nooit van gehoord had (zie eerste post -> VBA noob :rolleyes:).
Ik ben er echter zojuist even ingedoken (lang leve google) en dat ziet er inderdaad makkelijker en beter uit. Doet me ook meer denken aan de tijd dat ik wat programmeerde in Pascal (10 jaar geleden) dus dat moet snel aan te leren zijn.

Met andere woorden: ontzettend bedankt voor de tip!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan