text uit textbox in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelvba

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Dag iedereen,

In mijn pogingen om een text (welke is ingevoerd middels een textbox) in een cel te krijgen, lukte dit. Op zich ook niet ingewikkeld maar nu liep ik tegen het volgende aan.

De uiteindelijk sheet waar dit in gerealiseerd moet worden heeft een vaste grootte. Dus ook de cell waar de tekst uit de textbox komt. Nu kan het gebeuren dat de tekst langer zal zijn dat de cellbreedte. Nu kan ik handmatig alt-enter toepassen om de tekst te breken, maar ik heb het liefst dat VBA doet als de cell te krap is voor de tekst. Hierbij is het niet erg als de cell dus hoger wordt. Geen ontkomen aan trouwens.

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd om het enigszins te verduidelijken.
Bekijk bijlage text_uit_textbox in cel.xls

Hopelijk kan iemand een oplossing geven,

Alvast bedankt voor de moeite,

Marcel

Daar heb je geen VBA voor nodig.

De cel bij Opmaak → Celeigenschappen → Uitlijning op 'Terugloop' zetten.

HSV,

Wel leuk om te zien, deze .Autofit had ik in eerste instantie ook willen toepassen, maar toen las ik dit.

Origineel gepost door marcelvba
De uiteindelijk sheet waar dit in gerealiseerd moet worden heeft een vaste grootte
Nu ik de vraag nog eens over lees zie ik het ook, sorry.

Hallo ExcelAmateur,

Als het toch met VBA moet, kan het ook zo.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("a1").Value = TextBox1.Value
Columns(1).WrapText = True
'Of:
'[A1].WrapText = True
End Sub

Hallo ExcelAmateur,

Als het toch met VBA moet, kan het ook zo.
Code:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("a1").Value = TextBox1.Value
Columns(1).WrapText = True
'Of:
'[A1].WrapText = True
End Sub
Ik ben echt maar een amateur en zeker hier in.
Zoals je ziet kun je de handelingen opnemen en dan kijken wat ervan weg kan, zo doe ik het vaker.
Van de macro's die je opneem is vaak de code veel te lang maar werkt wel.

Doe ik ook vaak, en dan even de betekenis opzoeken in de HELP van VBA, en kijken of je de ingrediënten nodig hebt of niet. :thumb:

Hallo,

Bedankt voor de reacties.

De oplossing welke ik toepas bezit geen VBA(bedankt HSV). Via de terugloop is dit probleem opgelost.
Ik heb in de uiteindelijke sheet heel de kolom geselecteerd waar het van toepassing is en de terugloop geactiveerd. Dit omdat er via VBA telkens na een nieuw item, automatisch een nieuwe regel wordt ingevoegd. Zo blijft de terugloop gelden voor alle cellen welke ingevoegd worden.

Bedankt nogmaals en mijn vraag is met tevredenheid beantwoord.

groeten,

Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan