• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Text vak in Excel file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric546

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Hallo,

Ik heb een Excel file wat beveiligd moet blijven maar daarin zou ik een vrij tekst vlak willen hebben, word file of vergelijkbaar, waar je notities kunt maken en vrij veel tekst zou kunnen knippen/plakken - ca 1 of 2 x A4 pagina's. - alvast bedankt voor de aangeboden hulp

Kan je geen tabblad onbeveiligd laten? Waar dan tekst in kan gezet worden. Dit lijkt mij het simpelste.

Dat zou misschien een oplossing zijn maar hoe zou je een enkel tab blad onbeveiligen

Euhm... gewoon elk tabblad beveiligen behalve dat ene.

Of zie ik iets over het hoofd in de vraag?

Heb je misschien beveiliging lezen en bwerjken voor ogen van het document.
Dan kun je inderdaad geen gedeeltes uitzonderen.

Je kunt echter ook per blad beveiligen, zoals wigi aangeeft bij menu extra > beveiligen.
Per cel kun je dan bij celeigenschappen > bescherming aangeven of je wel of niet wil blokkeren.

Verder kun je via werkbalk tekenen een tekst vak invoegen.
Dat kun je zo groot maken als je wilt.

Ook hier kun je aangeven bij tekstvak opmaken > bescherming of je wilt blokkeren of niet.

Niet blokkeren betekend dat je de inhoud van de cel of het tekstvak kunt bewerken wanneer je de rest van het werkblad beveiligd hebt.
mvg leo

Text vak in Ecxel file

Bedankt voor jullie hulp - ik was onder de indruk dat als je een file beveiligd at je alle tab bladeren niet meer konden bewerken - Groeten Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan