textarea met shape

Status
Niet open voor verdere reacties.

atze87

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
hallo

Ik probeer onderstaand iets voor elkaar te krijgen. Ik wil graag een doorlopend textarea hebben en een plaatje/vak met inhoud links rechts of in het midden ervan is dit mogelijk zo ja hoe????

Onderstaande afbeelding laat zien wat mijn doel is!
afb_ziet.JPG

Je kan met een style="position: absolute;" wel iets maken wat boven de textarea zweeft.

Maar de tekst in de textarea loopt er dan niet netjes omheen. :confused: Het zwevende gedeelte iets doorzichtig maken kan weer wel.

Een plaatje kan je ook als achtergrond gebruiken:
PHP:
<textarea cols="64" rows="24" style="background: url(plaatje.jpg) 50% 50% no-repeat;"></textarea>

Vr.Gr. Egel.

bedankt heb ik in ieder geval iets om te doen, maar ik zoek eigenlijk naar wat beters!

Met AJAX schijn je invulvakken met opmaak te kunnen maken en dan zou tekstomloop kunnen.

Maar 't lijkt me wel veel werk. :)

Vr.Gr. Egel.

egel hartelijk bedankt:D:D doordat ik naar dat ajax ging zoeken vond ik een manier waarop je een iframe kan gebruiken als een soort textarea:D:D man dat is echt mooiwerk. Precies wat ik zoek. maar nog best wat werk om alles goed te krijgen

enorm bedankt voor de hulp in ieder geval als je wil weten hoe het zit met iframe ding ik heb een stukje van deze wyswg tut. geleend

http://www.sitemasters.be/tutorials/3/1/491/Javascript/WYSIWYG-editor

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan