Textbestand openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PlusPlus

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Hallo,
Ik heb een applet gemaakt en er een helpknop op gezet.
De bedoeling is om een textbestand dat op mijn computer zit te openen met deze helpknkop
Nu heb ik overal gezocht naar de javacode om dit te schrijven maar ik kan er nergens wat over vinden.
Kan iemand mij op weg helpen.

Wat is de bedoeling? Ik vermoed dat je het textbestand wilt inlezen en per regel wilt weergeven in bv. een textvak. Dan raad ik je aan om eens te zoeken op FileReader, deze heeft een methode readLine() dat de String teruggeeft en dan verspringt naar de volgende lijn in een bestand
Code:
String line = null; 
StringBuilder sb = new StringBuilder();
while ((line = br.readLine()) != null) { 
[INDENT]sb.append(line);} [/INDENT]
}

De bedoeling is eigenlijk om het tekstbestand in een nieuw scherm van bijvoorbeeld Internet Explorer te openen.
Het bestand dat ik wil openen mag ook in HTML staan.

Hier vind je wat je nodig hebt om een nieuwe venster aan te maken vanuit je applet.
Nu moet je beslissen wat je in de pagina toont:
a) een applet dat je textbestand uitleest
b) een JSP dat je textbestand uitleest
c) een html bestand met de text er reeds in verwerkt

De bedoeling was eigenlijk om een HTML-bestand te openen in een nieuw scherm van Internet Explorer.
De code hiervoor had ik uit Sun's "Realy Big Index".
Maar het blijkt dat de Applet dan alleen HTML-bestanden gaat zoeken op een andere computer die met Internet verbonden is.
Ik dacht dat als ik als parameter een pad in mijn eigen computer zou opgeven dat het bestand dan ook gevonden zou worden maar dat gebeurt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan