Textbox al vol vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul7

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Beste,

Ik ben bezig met Visual Basic en probeer iets te maken waarmee je internet kan openen en nu wil ik dat in de adresbalk al www. staat in plaats van dat steeds te moeten intypen.

Is het mogelijk dat www. er dan al staat? zo ja, hoe?

Mvg, Raoul

NaamVanTextBox.Text = "www"

Maar wat dacht je hiervan: Zodra de user op Go of op Enter drukt, en de url begint niet met www, dat deze deze dan alsnog achter de url wordt gezet.

je bedoelt dat wanneer er geen www. ervoor word gezet die er vanzelf voor word gezet? of wat bedoel je?
want er zijn ook websites waar wel www. ervoor moet staan.

Alvast bedankt

Mvg, Raoul

en als ik
Code:
Textbox.Text = "www."
erin zet, dan kun je de tekst niet meer aanpassen/ de link erachter zetten.
en als ik
Code:
Window.Navigate("www." & TextBox1.Text)
erin zet, dan kun je als je dit bestand opent dat www. niet zien en is er kans dat iemand er www. voorzet dus dan heb je bijvoorbeeld www.www.google.nl

Ik bedoelde:
er staat al www. als je deze opstart en dat je daarachter bijvoorbeeld google.nl kunt zetten en je de www ook nog weg kunt halen voor het geval je bijvoorbeeld mail.google.nl zou moeten openen.

of is die niet mogelijk?

Mvg, Raoul

Laatst bewerkt:
Als ik het zo in het script zet en hem dan open dan staat er wel www. maar ik kan er niks achter typen.

Mvg, Raoul

Dat begrijp ik echt niet. Heb je de Enabled property van die textbox soms op False staan?

Ik heb nergens form.load staan, waar moet ik dat neerzetten dan?

en enabled property staat op true

Mvg, Raoul

Ik heb nergens form.load staan, waar moet ik dat neerzetten dan?

en enabled property staat op true

Mvg, Raoul

Code:
Public Class Form1

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        TextBox1.Text = "www."
    End Sub
End Class

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan