textbox invullen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudiman

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Nu even een simpele vraag voor de verandering :-)

Ik wil in word in een bestaand document een paar textboxen plakken. De bedoeling is dat ik later met excel het word document open en de textboxen invul.

Als ik in word een textbox maak mag ik daar alles van instellen, behalve de naam? Die lijkt me nu juist noodzakelijk om hem later te kunnen invullen.

Ik kan wel de textboxes met een macro neerzetten, en dan er een naam aan hangen maar dacht dat het toch simpeler zou moeten kunnen. Iemand een idee?

Kun je misschien iets duidelijker zijn met wat je nou precies voor elkaar wilt krijgen?
Ik snap dat het iets te maken heeft met het invullen van textboxen voor word invullen in excel, maar bedoel je bijvoorbeeld dat hij gegevens uit een cell haalt en die in een textbox plaats in word, of wil je de naam veranderen?

Hallo !

Als ik het goed begrijp wil je de naam van bestaande textboxen aanpassen in Word zonder gebruik te maken van VBA. Die naam wil je in de Excel-macro gebruiken om de text in te vullen.

Hier is een post van iemand die een gelijkaardig probleem had met Powerpoint: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-917322.php

Misschien biedt dat wel inspiratie.

Grtz,
MDN111

Ik snap precies wat je bedoelt ;) Als je in Word een tekstvak maakt, kun je via <Opmaak>, <Eigenschappen> wel het e.e.a. instellen, maar niet de naam. Dat doe ik dus dan ook maar via een macro, waarbij ik bijvoorbeeld alle tekstvakken door laat lopen, en de huidige naam in een inputbox zet, die ik dan kan veranderen en weer opslaan. Dit moet dan één keer gebeuren. Als je een tekstvak maakt via een macro, kun je de naam gelijk goedzetten, dus dat is optie 2 die ik gebruik: een macro om een tekstvak te maken, waarbij direct via een inputbox om een naam wordt gevraagd.
Als iemand een betere methode heeft, hou ik mij ook aanbevolen!

Heb, naar aanleiding van de vorige post, mijn macro er maar even bij gehaald:

Code:
Sub KadersAanpassen()
Dim iFrames As Integer, iVelden As Integer, i As Integer
Dim aFrame As Frame, tFrame As Object
Dim sNaam As String, sAlles As String
Dim bChk As Byte
For Each tFrame In ActiveDocument.Shapes
    With tFrame.TextFrame
        If .HasText Then
            sAlles = sAlles & tFrame.Name & vbCrLf
            bChk = MsgBox("Naam van " & tFrame.Name & " veranderen?" & vbLf & vbLf _
                & .TextRange.Text, vbYesNo + vbDefaultButton1, "Tekstbox naampje")
            If bChk = vbYes Then
                sNaam = InputBox("Typ de naam voor het tekstvak", "Naam wijzigen", tFrame.Name)
                tFrame.Name = sNaam
            End If
            bChk = MsgBox(tFrame.Name & " verbergen?", vbYesNo + vbDefaultButton1, "Tekstbox verbergen")
            If bChk = vbYes Then
                tFrame.Visible = False
            Else
                tFrame.Visible = True
            End If
        Else
            MsgBox tFrame.Name
        End If
    End With
Next
sNaam = InputBox("", "", sAlles)
Exit Sub
Deze vraagt ook nog of je het tekstvak wilt verbergen of niet. Dat onderdeel kun je er eenvoudig uitslopen als je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan