• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Textbox met getalopmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap3600

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Berichten
91
Beste allemaal,

Ik heb een excelbestand met daarin een userform.

In deze userform laat ik getallen invullen vanuit mijn werkblad.
Een van deze textboxen heb noemt "Rest_BST_B120"
In mijn code bij mijn Userform staat deze nu zo:
Code:
Rest_BST_B120 = Format(Cells(2, 45).Value

Als hier nu een getal in komt te staan van bijvoorbeeld 22.129.365 wordt dit weergegeven als 22129365. Dit is zeer lastig leesbaar.
Ik vraag me dan ook af of dit weergegeven kan worden als 22.129.365 in mijn textbox. Dus met opmaak "#.##0;[Rood]-#.##0" zoals men ook kan doen in een cel.

Ik heb al veel code's geprobeerd maar kom er maar niet uit. Ik dacht dat het iets moest zijn als
Code:
Rest_BST_B120 = Format(Cells(2, 45).Value, Format, "#,##0.00")
maar dit werkt allemaal niet. Nu is mijn vraag kan het wel en zo ja weet iemand hiervoor een oplossing??

Alle getallen welke opgehaald moeten worden zijn hele getallen dus niets achter de komma.
 
Probeer deze eens:
Code:
Rest_BST_B120 = Format(Cells(2, 45), "#,#")
 
Doet het hier prima, dus plaats je document eens.

FMT.JPG
 
Laatst bewerkt:
Doet het hier prima, dus plaats je document eens.

Bekijk bijlage 283487

Beste Edmoor,

Het gehele bestand kan ik helaas niet posten. Te groot en teveel informatie informatie die ik niet kan delen.
Heb net wel een nieuwe textbox gemaakt en daarin werkt het inderdaad.... Ik ga nu uitzoeken hoe dat ik dit kan oplossen op mijn bestaande boxen.

Al heel erg veel bedankt voor de gedane moeite.
 
Alternatief:

Code:
    With Cells(2, 45)
        Label1.Caption = .Text
        If .Value < 0 Then Label1.ForeColor = vbRed
    End With
 
Heren,

Wederom bedankt voor jullie inbreng. Heb beide zaken getest.
De toepassing van een nieuwe textbox en de code van Edmoor brengt de oplossing voor mij.... :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan