textbox/richtextbox achtergrond of transparant

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellvini

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
weet iemand hoe je in visual basic 2005/2008 een achtergrond aan je tekstbox kan toevoegen of transparant kan maken met de achtergrond ?

Jekan bij form1 > properties > transparence key(of hoe je het ook schrijft) op de kleur Window zetten ( dit is de automatische achtergrond kleur van je textbox, maar je moet dan wel zorgen dat de achtergrond kleur van je form niet control is). Maar je kan ook gewoon bij properties van textbox1 (of richtextbox, hoe je tekstbox genoemd hebt) de backcolor op een kleur zetten.

Dune

Laatst bewerkt:
Jekan bij form1 > properties > transparence key(of hoe je het ook schrijft) op de kleur Window zetten ( dit is de automatische achtergrond kleur van je textbox, maar je moet dan wel zorgen dat de achtergrond kleur van je form niet control is). Maar je kan ook gewoon bij properties van textbox1 (of richtextbox, hoe je tekstbox genoemd hebt) de backcolor op een kleur zetten.

Dune

maar ik wil daar een een plaatje achter zetten snapje ? dus een foto op de achtergrond dan die tekst box snap je ?

Dat kan bij background image. Ik kan nu niet kijken hoe dat precies heet maar zo iets is dat.
Ook bij proporties van textbox

Dune

Dat kan bij background image. Ik kan nu niet kijken hoe dat precies heet maar zo iets is dat.
Ook bij proporties van textbox

Dune

ik vindt dat toch niet hoor alleen texbox.backcolor maar geen image

dit is wat ik heb maar het werkt niet :s

Code:
  Dim base As TextBoxBase = TextBox1
        base.BackgroundImage = Bitmap.FromFile("C:\Documents and Settings\vincent\Desktop\test2.bmp")
        TextBox1.Refresh()

Dan weet ik het niet. Kun je hem niet gewoon Transpirant maken??

neen want dan zegt hij dat dit niet gaat

Control does not support transparent background colors.

Dan maak je eerst de backcolor iets van roze ofzo, een kleur die je niet gebruikt en zet je de transperancekey op die kleur. Dan moet het wel lukken:thumb:

Dune

Dan maak je eerst de backcolor iets van roze ofzo, een kleur die je niet gebruikt en zet je de transperancekey op die kleur. Dan moet het wel lukken:thumb:

Dune

en hoe doe ik dat met die transperancekey ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan