Textbox verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris0744

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Hallo,

Ik probeer met visual basic een textbox te verbergen wanneer er op een knop wordt gedrukt, alleen lukt me dat niet echt.
Dit is wat ik wil krijgen uiteindelijk:

2 textboxen.
In textbox 1 staat per default "Voornaam" en in textbox 2 "Achternaam".
Wanneer er op wordt geklikt gaat de default text weg.

Tot zover is het me gelukt.

Vervolgens wil ik een button maken, die ervoor zorgt dat wanneer er iets is ingevuld, dat hij de voornaam en achternaam achter elkaar zet in een label, en dat de 2 textboxen dan verdwijnen.

En extra msgbox die een error geeft wanneer er cijfers worden ingetypt.

Mijn grootste probleem is dat ik niet weet of er een tegen is voor 'maakt niet uit wat zolang het maar tekst is'. Zodat ik een If .. Then statement kan gebruiken.

Dit is hoe de code er op dit moment uit ziet.

Code:
Private Sub TextBox1_GotFocus(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Voornaam.GotFocus
        If Voornaam.Text = "Voornaam" Then
            Voornaam.Text = ""
        End If

End Sub

Private Sub Naam2_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Voornaam.TextChanged

End Sub

Private Sub Achternaam_GotFocus(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Achternaam.GotFocus
        If Achternaam.Text = "Achternaam" Then
            Achternaam.Text = ""
        End If

End Sub

Private Sub Label2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Voornaam_label.Click

End Sub

Private Sub Voer_in_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Voer_in.Click
        If Achternaam.Text = "*" Then

End If
    End Sub

Private Sub Voer_in_VisibleChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Voer_in.VisibleChanged
        If Achternaam.Text = "*" Then
            Achternaam.Visible = False
        End If
    End Sub

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen :)

M.v.g,

Chris0744

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan